Begår du denne fejl?

Sender du kun et enkelt eller to nyhedsbreve en gang imellem og synes, at salget udebliver? Så læs med her, og få en guldgrube af tips til din e-mailmarkedsføring.

Kan du huske dengang nyhedsbreve kun blev sendt ud maks. én gang om måneden, fordi folk var bange for at "spamme" deres modtagere?

Desværre har mange virksomheder stadig den opfattelse. Selvom statistik viser, at dine modtagere faktisk gerne vil modtage nyhedsbreve og tilbud.

Hele 55 % af danskerne vil gerne have endnu flere tilbud

Og 40 % ønsker nyhedsbreve fra den samme afsender én gang om ugen (Dwarf undersøgelse, april 2015).

Desværre investerer mange ikke i deres e-mailmarkedsføring, selvom det beviseligt har den bedste ROI i forhold til trykte medier. E-mailmarkedsføring kan hæve din omsætning markant, hvis du bruger det rigtigt.

Download e-mail-marketing-guide

Med denne guide bliver du klog på best practices om relevant indhold, trends og statistikker om e-mailmarketing samt den gode emnelinje.

For det første skal du huske, at beslutningsprocessen op til et køb er laaaaaang. Især hvis du skal købe noget dyrt eller en mere kompleks ydelse. Dine modtagere skal påvirkes ca. 7-12 gange, før de tager en beslutning om at købe.

Gisp. Skal jeg så sende minimum 7 nyhedsbreve kort efter hinanden?

Nej, bare rolig. Dine modtagere påvirkes via Google Ads, nyhedsbreve, søgninger på Google, besøg på din side, besøg på dine konkurrenters sider osv. Du kender det sikkert fra dig selv.

Men et enkelt nyhedsbrev hver anden måned kommer ikke til at booste dit salg.

5 konkrete tips, du kan bruge til at ændre din e-mailmarkedsføring

Tip 1: Send flere nyhedsbreve
Dine modtagere skal påvirkes mange gange, før de beslutter sig for at købe hos dig. Lav gerne en serie med min. 3 mails om samme emne, men med forskelligt indhold, så dine modtagere bliver påvirket igen og igen.

Tip 2: Brug krudt på din overskrift
8 ud af 10 læsere afgør, om de gider åbne din e-mail alene ud fra din emnelinje.

Tip 3: Giv 75 % værdi og 25 % salg
Få din kunde til at forstå sit behov for det, du tilbyder. Kun 3 % af de kunder, der er i din kundegruppe, er nemlig klar over, at de har behov for dit produkt. Tal til dine kunders ønsker, behov, drømme, længsler og frygt.

Tip 4: Husk en tydeligt call-to-action
Hvis du ikke gør det tydeligt for dine modtagere, hvad du vil have dem til, så klikker de ikke videre.

Tip 5: Dit p.s. er dit vigtigste punkt
Uanset hvor langt dit nyhedsbrev er, er dit p.s. det mest læste i dit nyhedsbrev. I kid you not! Få derfor din vigtigste pointe ind i dit nyhedsbrev og gerne med et synligt call-to-action.

Vil du have flere gode råd?

Vil du have en af vores dygtige sporhunde til at give dit setup et eftersyn?

Eller har du brug for hjælp og sparring med at skrive dine nyhedsbreve?

Tag kontakt til os med det samme, og lad os se på dine muligheder.

P.s. ...

Se selv. Du læser også mit p.s.! 

Kontakt mig