Black friday 2015 – Skal du med i år?

Det er sensommer, vejret er godt, og der er fortsat god tid til julejaget og den travle tid som webshopejer. Men her hos Web2Media er vi allerede i gang med at gøre klar til årets næste store begivenhed: black friday 2015.

Sidste år oplevede vi rigtig gode cases på black friday med vores kunder, hvor vi oplevede flere cases med 10* omsætning i forhold til normale dage i november. November er traditionelt en god måned i forvejen, så det var virkelig gode resultater.

Derfor anbefaler vi ALLE vores webshopkunder at overveje kraftigt at være klar til en kampagne op til den 27. november 2015, som er dagen, hvor black friday falder i år.

Vi anbefaler fire markedsføringstiltag

Nedenfor har vi samlet fire markedsføringstiltag, vi anbefaler op til og på selve black friday:

  1. Google Ads
  2. GSP – markedsføring i Gmail
  3. E-mailmarkedsføring
  4. Facebook Custom Audiences

1. Google Ads (AdWords)

Google Ads er et godt værktøj til at nå ud til nøjagtig de kunder, der leder efter dine produkter. Det gælder naturligvis også op til black friday.

Dét gør vi:

  • Udskiftning af annoncetekster, så du bruger en annonce med black friday-budskab og med countdown til dagen.
  • Opsætning af bannerkampagner til forskellige målgrupper med budskab om black friday (retargeting og in-market).
  • Optimering i kampagneperioden.

Pris: 5.000,- kr. (inkl. tilretning af annoncetekster på op til 15 kampagner, skift tilbage til standardannonceringen samt opsætning af 2-3 bannerkampagner). Prisen er eksklusive bannermateriale og spend til Google.

Web2Media-tip: Brug Google Ads-kampagner sammen med e-mailmarketingkampagnen og få flere sign-ups og derved højere ROI.


2. GSP – Markedsføring i Gmail

Noget, vi har testet i foråret og har haft god succes med, er Gmail-sponsored Promotions = GSP. Det er godt til events som f.eks. black friday, og det kan målrettes mod stort set alt, herunder også jeres konkurrenters domænenavn.

w2mfotoEksempel på, hvor de vises i Gmail.

 GSP er en blanding af banner- og e-mailmarkedsføring. Vi lander i indbakken hos den målgruppe, vi ønsker med e-mail- og bannerbudskab om black friday i dagene op til black friday samt på selve dagen.

Dét gør vi:

  • Identificering og oprettelse af 2 kundesegmenter
  • Oprettelse af 2 GSP-kampagner, som kører op til black friday samt på selve dagen.
  • Optimering i kampagneperioden.

Pris: 4.000,- kr. (eksklusive grafisk materiale)

Web2Media-tip: Grafisk materiale fra black friday-kampagnerne i Google Ads vil kunne genbruges.


3. E-mailmarkedsføring

Med en koordineret e-mailstrategi optimerer du udbyttet af din maildatabase. Hvis du har gjort en ekstra indsats for at udbygge databasen op til black friday (f.eks. Google Ads), så giver det god mening også at strukturere e-mailmarkedsføringen optimalt.

Dét gør vi:

  • Udarbejdelse af strategi
  • Udarbejdelse af content (4-6 e-mails)
  • Eksekvering af kampagnen

Pris: 7.000,- kr. (10 timer) (eksklusive evt. udarbejdelse af yderligere grafiske elementer)

Web2Media-tip: Brug Google Ads-kampagner sammen med e-mailmarketingkampagnen og få flere sign-ups og derved højere ROI.


4. Facebook Custom Audiences (og evt. lookalikes)

Facebook har en markedsføringsmetode, hvor en webshops e-mailopsamling parres med Facebook-profiler, så du kan markedsføre mod dem på Facebook (en slags retargeting mod tidligere kunder). Det hedder Custom Audiences.

De, der matcher (via mailadressen), har nogle specifikke kendetegn, som Facebook kan gruppere og sammenligne. Når Facebook har identificeret et sæt af kendetegn på webshoppens maildatabase, skaber de en ny liste/segment af Facebook-profiler med samme kendetegn (såkaldte tvillinger eller kopier).

Og det er dette segment, som det er muligt at markedsføre sig imod som potentielle nye kunder. Det hedder Lookalike Audiences.

De resultater, vi i Web2Media har set, er fantastiske i forhold til alt andet markedsføring på Facebook. Samtidig er prisen for markedsføringen forsat meget lav i forhold til alternative kanaler. Derfor er mediet også superrelevant til black friday.

Dét gør vi:

  • Opsætning og parring af jeres e-maildatabase med Facebook
  • Opsætning af Facebook-kampagner (vurdering af, om Custom og/eller Lookalike skal være strategien)
  • Optimering af kampagnerne i kampagneperioden.

Pris: 13.000,- kr. (opsætning = 10.000,- kr., som kan benyttes til flere fremtidige kampagner). Pris er eksklusive spend til Facebook.


1+2+3+4 – black friday-pakken, der sætter turbo på din markedsføring

De fire ovenstående markedsføringstiltag kan sagtens hver for sig.

Når det er sagt, så vil en kombination af to eller flere give en række synergieffekter, der igen vil give kampagner en højere ROI såvel hver for sig som samlet set.

Derfor anbefaler vi i Web2Media også, at du som minimum søsætter to af ovenstående tiltag i forening. Hvilke afhænger helt og holdent af netop jeres webshop og jeres nuværende setup.

Så tag fat i jeres rådgiver hos Web2Media

... og få en sparring om, hvilke tiltag der er optimale for jer.

Vil du have flere insidertips til at løfte din black friday-omsætning? Så kig videre herinde på bloggen.

ROI-rabat

Web2Media vil det bedste for vores kunder og ønsker altid at skabe den bedste ROI på alt, vi arbejder med. Derfor vil vi også gerne tilskynde jer til at få mest muligt ud af black friday.

Derfor giver vi 10 % rabat på prisen, såfremt I vælger mindst to af kampagnetilbuddene.

"Rapfodsrabat"

Det er ikke nogen hemmelighed, at ovenstående setup tager tid at udarbejde. Derfor vil vi gerne i gang så tidligt som muligt. Så jo før I kan sætte os i gang, jo bedre.

Derfor giver vi 15 % i rabat på den samlede pris til alle, der bestiller, så vi kan komme i gang med opsætning senest den 21. september 2015.

Lad os kalde det Web2Medias pre-black-friday-offer 2015.

Kontakt mig