Sælger du – helt ærligt – for lidt omkring black friday?

Find ud af hvorfor mange webshops sælger mindre end de faktisk kan. Black friday er årets måske vigtigste forretningsdag. Få vores bedste insidertricks til, hvad du kan gøre for at optimere din strategi allerede i dag.

Black friday er en af de mest (hvis ikke DEN mest) vigtige dag på året for retailtrafik online, og sidste år (2014) steg onlinesalget med ca. 10 % i forhold til året før. (Kilde: CNN)

Mange webshops ved dog (stadig) ikke, at black friday er fuldstændig inkorporeret i de danske forbrugeres bevidsthed også.

Vidste du, at hele 18.100 taster "black friday" ind i søgefeltet på Google? Dét er mange søgninger på et stadig relativt amerikansk fænomen.


Kom i gear op til den sorte fredag med vores bedste insidertips

Mange webshops kører videre med deres normale Google Ads (AdWords) og har ikke specielt fokus på black friday. Det kan have konsekvenser for dit salg på dagen. Derfor anbefaler vi følgende insidertip.

Insidertip #1: Få "black friday" ind i dine Google Ads-annoncetekster, så du fanger den store søgning. Hav også fokus på dine sidelinks, hvor du kan gøre opmærksom på "Specielle black friday-tilbud".

Insidertip #2:  Inkludér rabatprocenter eller specielle rabatpriser i dine annoncer, og øg chancen for klik og salg, da brugerne specifikt kigger efter et godt scoop på black friday.

Insidertip #3: Gør det synligt på dine landingssider, at du er med på black friday, så kunderne straks kan se på siden, hvad der er på tilbud.

Insidertip #4: Mange webshops har et fast dagligt budget på Google Ads, som ikke svinger fra dag til dag. Du skal forvente en stigning i trafik til din side i dagene omkring black friday, så det er klogt at justere dit daglige budget derefter, så dine annoncer pludselig ikke bliver vist, fordi for mange har klikket. Når du tiltrækker god konverterende trafik i denne periode, er det sidste du vil at stoppe det på grund af et begrænset dagligt budget.


Gør som vores eksperter

Hold øje med faktorer som annonce-positioner, konvertingsrate, Cost Per Click osv, så du kan justere dit budget derefter.

Eller få hjælp til at holde øje fra vores Google Ads-eksperter. Tag kontakt til os, og lad os lægge en black friday-strategi, der giver pote.

Kontakt mig