Er du interesseret i at vide, hvem der besøger dit website?

Vidste du, at ca. 95 % eller mere af de besøgende på dit website smutter igen, uden at du hører fra dem? Vil du vide, hvem de er? Så læs med her.

Også selvom mange af dem er interesserede i dit produkt eller din service. Det er et skræmmende stort antal, som med lidt hjælp kan blive til faktiske forbindelser eller kunder.

De fleste websites bruger Google Analytics til at spore deres sides præstation. Google Analytics er et fantastisk stykke værktøj til at måle den generelle aktivitet på siden, men det giver dog ingen mulighed for at finde ud af, hvem der besøger dit website, og giver ingen information om den virksomhed, som er interesseret i din service eller dit produkt.

Men hvordan får du så at vide, hvem der besøger din side?

Hvis du gerne vil optimere dine online B2B-leads og skabe forbindelse til potentielle kunder, som allerede har besøgt din side, er det svært på grund af de besøgendes anonymitet.

Men der er måder, som det kan gøres på, og en af dem er ved hjælp af et lille stykke eksternt software, som man tilkobler sin side. Softwaren tilbyder B2B-identifikation af dit websites besøgende via et smart program. Programmet giver dig information om, hvilke firmaer der har været inde på dit website, med hvilke søgeord de fandt dig, og hvor længe de har besøgt siden. Derudover vil programmet også vise dig, hvordan de besøgende navigerede på din side, og dermed også hvad de er interesserede i på siden.

Hvordan fungerer det i praksis?

Ganske enkelt så fungerer programmet ved, at det hiver information ud fra din Google Analytics-konto (via Google Analytics API’et) og kombinerer besøgsinformationen med IP-adressen for at vise, hvilke virksomheder der har besøgt din side.

Brugen af IP-adressen er nøglen til at besvare, hvem der besøger dit website. Programmet kan dog ikke identificere enkelte personer, kun virksomheder – og dermed sikrer vi de besøgendes fortsatte personlige anonymitet.

Programmet filtrerer automatisk internetudbyderne og slutforbrugerne fra og viser dig dermed kun de relevante forretningsforbindelser. Denne information kan du få tilsendt via e-mails eller få vist via programmets online betjeningspanel. Programmet er så smart, at det kan filtrere dine leads ud fra deres adfærd. Dermed kan du sortere eksisterende kunder fra eller f.eks. udvælge leads, som besøger en bestemt side. Hvis du allerede har Google Analytics på dit website er programmet så super smart, at så snart du har det installeret, kan du se, hvem der tidligere har være inde på dit website.

Og så er det bare med at kontakte de virksomheder og gå i gang med salgspitchen. Du kan dermed teste programmet gratis i 30 dage, hvilket for os giver anledning til at sikre, vores kunder får muligheden for at se, om denne feature kan give dem værdi i salgsøjemed.

Tag fat i os, hvis du synes, det lyder interessant

Hos Web2Media har vi haft flere kunder, som har haft succes med programmet, og vi klarer opsætning med videre for dig, så det er blot at sige til, hvis du finder det interessant.

Er det noget, du kan se som interessant for dig, så kontakt din rådgiver for at få mere af vide.

Kontakt mig