Forbered din forretning på fremtiden for inbound marketing

Hvert år interviewer HubSpot tusinder af marketing- og salgspersoner om deres udfordringer og strategier inden for inbound marketing og salg. Alle resultater samles i én rapport: State of Inbound. Få indblik i de mest interessante pointer her.

I dette bjæf får du nøgletal fra HubSpots State of Inbound-rapport 2016. Rapporten afslører de nyeste trends og statistikker, som giver dig en dybdegående forståelse og et attraktivt forspring, når du skal planlægge din inbound marketing-strategi.

Vi har samlet de mest interessante pointer til dig her. God fornøjelse!

Når det kommer til content, så vær opmærksom på ...

Vi skal som markedsførere i langt højere grad fokusere på, at vores content afspejler brugernes vaner. Blogs og andre lange contentformer skal være nemme at overskue, da brugerne i høj grad skimmer disse.
Det er faktisk hele 43 %, der indrømmer, at de kun skimmer indholdet på blogs.

Tip:

Gør overskrifterne og tekstens struktur nem at overskue, så de er designet til at skimme, og så læseren hurtigt kan danne sig et overblik over tekstens indhold.

Hvis du gerne vil fastholde brugernes opmærksomhed, så skal du ifølge undersøgelsen bruge video, da brugerne er mere tilbøjelige til at se en hel video frem for at læse en hel artikel. Derfor skal du også overveje at bruge videokanalerne (f.eks. YouTube, Facebook, Instagram og Snapchat) til at distribuere dit videocontent.

Denne graf giver et hurtigt overblik over, hvornår modtageren er mest og mindst opmærksom:

Data har i lang tid peget mod, at vi skal producere mere af vores content som video. Tallene i følgende graf bekræfter kun, at det nu er langt mere interessant at markedsføre sig med videocontent og gennem YouTube.

inbound marketing

Der findes dog også andre kanaler at distribuere ens videoer gennem. På verdensplan ser Facebook-brugere 8 milliarder videoer pr. dag, og Snapchat-brugere ser helt op til 10 milliarder videoer pr. dag.

Tip:

Husk altid at have mobilen for øje, når du designer dit content. Det skal være nemt at læse, se og høre på en mobil.

Generelt for content er der en tendens til, at det bliver læst, set og hørt mere decentraliseret end før. Derfor er det vigtigt, at vi kigger mod andre måder at distribuere vores content end blot at lægge det på vores eget site eller på vores egen blog.
Hvor forbrugerne går hen, skal dit content følge dem!

Er dine kommende og nuværende kunder på Instagram, så skal du naturligvis også være det. Det samme gælder for de andre sociale medier. Tænk også i nye kanaler, som Facebook-messenger eller Snapchat for at fange dine kunder, hvor de er. Der er lige nu mere end 1 milliard Facebook-messenger-brugere!

Download marketing automation-guide

Med denne guide får du adgang til de nyeste trends og vores tips og tricks til at opnå succes med din inbound marketing.

Når det kommer til search, så vær opmærksom på ...

Organisk vækst i trafik er stadig topprioritet for langt de fleste virksomheder. Med en stigning i brugen af sociale medier og bots til at finde content skal vi til at tænke i nye distributionskanaler, hvis vi vil blive ved med at blive fundet.

Selvom Google stadig har 3 milliarder søgninger pr. dag, så haler Facebook hastigt ind med nu 2 milliarder søgninger pr. dag.

Udover brugen af sociale medier til at finde relevant content er der desuden en stor stigning i brugen af voice search og bots til at søge content frem. Den traditionelle måde at søge på er ikke død endnu, men den er godt på vej til at blive disrupted.

Har rapporten fanget din interesse? Du kan downloade den eller læse mere hos HubSpot her.

 

Står du og mangler en sparringspartner?

Du er altid velkommen til at kontakte os, hvis du ønsker en sparringspartner. Vi kan hjælpe dig med at finde ud af, hvordan dit indhold forbliver relevant for dine kunder.

Kontakt mig