Gør I nok ved longtail-søgeord og synlighed?

Ændring i søgeadfærd og Googles algoritme kræver handling – NU. Der er store forandringer i Googles algoritme, som påvirker rankings. Læs mere her om forandringerne.

2013 bød på store forandringer i Googles algoritme, indhold og specielt sociale aktiviteter fik stor indvirkning på rankings. Og så blev alles yndlingsanalyseværktøj Analytics kraftigt forringet på søgeordsniveau. Det blev altså vanskeligere at gennemskue, hvad der er hot, og hvad der er not.

Hvad er det vigtigste for at sikre trafik fra Google i 2014?

Samtlige test fra 2013 viser at vores ressourcer bruges bedst på nedenstående (prioriteret rækkefølge):

  • Tekst og struktur (godt indhold er lig med rankingmulighed)
  • Linkbuilding (eksterne anbefalinger)
  • Teknik

Vi bruger – indrømmet – selv meget tid på teknik og linkbuilding, men grundlæggende handler synlighed om styring af sidens indhold i forhold til den strategi, der er lagt. Det er essentielt, at Google kan finde de data (ord), den søger.

Fremgang i rankings er ikke det samme som mere trafik og salg

Som refleksion over strategilægningen for 2014 er vi kommet frem til to konklusioner, vi vil forholde os meget aktivt til i 2014:

  • Fremgang i SERP er ikke det samme som fremgang i trafik.
  • Sites med fokus på mangfoldige kombinationer af søgeord vinder trafikken.
  • Teknik er blot et værktøj, som hjælper os til at sikre, at Google leder de rigtige steder, tit og så længe som muligt.

”TrackMore” er ude af beta

Vores analyseafdeling har brugt størstedelen af januar måned på at færdigudvikle et værktøj, som tager højde for alle de parametre, vi tidligere har behandlet manuelt:

  • Rankings for flere hundrede søgeordskombinationer i grupperinger
  • Intern konkurrence og duplicate content
  • Tekniske fejl
  • Måling på synlighed og trafik frem for på udvalgte søgeord

Med TrackMore vil vi løfte rankings, synlighed og trafik for vores kunder i 2014. Vi afliver vores nuværende rapporteringsform og fjerner søgeordsblindhed. TrackMore bliver altså datamotoren i de fremtiddige rapporter fra W2M.

Vi holder stadig øje med rankings, men arbejder nu mere målrettet med begrebet synlighed. Dvs. vi monitorerer flere hundrede søgeord og rapporterer nu på synlighed. Vi fjerner altså søgeordsblindhed og beholder de analytiske briller på.

Konkret er argumentet: Et enkelt hop op eller ned for et søgeord betyder mindre end udviklingen i den overordnede synlighed og trafikvækst.

Download SEO-guide

Er en topplacering i Google en topprioritet i din forretning? Vores SEO-guide er spækket med værdifuld info.

Value for money i fokus

Fremadrettet vil du som kunde modtage kvartalsvise SEO-rapporteringer med udviklingen i synlighed og trafik. Derudover vil der være en liste med opgaver, der skal tages hånd om, i takt med at din personlige TrackMore udvikler sig (kontinuerlig proces).

Google Ads (AdWords)-rapporter

I forhold til vores Google Ads-rapportering vil du ligeledes modtage handlingsorienterede Google Ads-rapporter – direkte fra din egen Google Ads-rådgiver.

”Web2Media skal fungere som garant for at vores kunders hjemmesiders performance udvikler sig positivt. I den forbindelse skal vi sikre konstant overvågning og arbejde med at sikre maksimal synlighed på søgemaskinerne …”
– Kim V. Jørgensen, partner

Vi sikrer dig ved ...

  • At indføre TrackMore til løbende optimering.
  • At levere bedre overskuelighed ved nye rapporteringsformer.
  • At tilbyde en komplet gennemgang og implementering.

Frygt ikke, hvis du ikke har hørt fra din rådgiver

Vi går løbende vores kunder igennem og sikrer, at der laves en plan for TrackMore og efterfølgende for optimeringsforløbet.

Du er dog altid meget velkommen til at kontakte din rådgiver for nærmere detaljer.

Kontakt mig