Har du styr på din virksomheds identitet på Bing?

Mange virksomheder er ikke obs på annoncerings- mulighederne i Bing Ads. Bing anses for at være en lille spiller på markedet i forhold til Google. Billedet er dog ved at ændre sig. Derfor bør du være obs på, at du med Bing Ads kan løfte din trafik og ikke mindst omsætning for få ressourcer.

Bing vs. Google. Bing har stadig ikke en særlig stor markedsandel i Danmark. Men de er på vej! Opgørelser for 2012 viser, at Bing har haft cirka 10 mio. besøgende i 2012. Til det tal skal der lægges 25 mio. besøgende fra Yahoo, da de to platforme samarbejder om annonceringsdelen.

Samlet kan du blive set af potentielt 35 mio. besøgende på Bing og Yahoo om året. Google havde til sammenligning ca. 350 mio. besøgende i 2012. Bing og Yahoo er altså stadig små i forhold til Google, men undersøgelsen viser også, at markedsandelen er stigende.

Kan det betale sig at fokusere på Bing og Yahoo?

Det korte svar er ja.

Hvem vil ikke gerne løfte webtrafikken med 10 % i forhold til den trafik og omsætning, der kommer ind via Google Ads i dag? Især når det kan gøres for ganske få ressourcer, og når det så samtidig sikrer, at kampen mod konkurrenter også tages op på denne platform.

I vores verden er der i dette tilfælde ikke så meget at tænke over.

Konkurrentbeskyttelse

Søger du på Bing efter en række danske brands, eksempelvis wupti, Matas eller Boozt, kan du for en lang række af disse søgninger se, at konkurrenterne til disse annoncerer på deres brand. Du vil også kunne se, at disse brands ikke selv er til stede på søgningen med en annonce.

Vi har sågar set en ikke ubetydelig mængde annoncer, hvor konkurrenterne udgav sig for at være et andet site og dermed direkte annoncerede i strid med markedsføringsloven. Det er meget alarmerende, idet de søgninger, som er mest værd for en website, netop er brandsøgningerne.

Derfor anbefaler vi i dag alle vores kunder, at de som minimum annoncerer på deres eget brand for at sikre flest mulige besøg på brandsøgninger.

Til at underbygge denne anbefaling kan vi via vores seneste analyser på Google se, at sites, som ikke kører Google Ads (AdWords) på sit eget brand, får klik i 80 % af “alle mulige tilfælde”, mens sites, der annoncerer på deres eget brand, ligger mellem “94-99 % af alle mulige tilfælde”.

Det er en væsentlig forskel i antallet af klik/visninger, og det har betydning for omsætningen, da brandsøgninger som sagt er mange omsætningskroner værd.

Download Google Shopping-guide

Vil du opnå succes med Google Shopping? Download guiden, hvor vi deler ud af vores ekspertviden, og du lærer alle hemmelighederne bag en succesfuld Google Shopping-annonce.

Potentialet i Bing og Yahoo – ca. 10 % mere trafik her og nu

Potentialet ved Bing og Yahoo ligger altså i at nå ud til cirka 10 % mere trafik på dit brand, end du gør i dag.

Dermed kan du øge din omsætning fra denne nye kanal med noget, der svarer til omsætningen fra Google Ads på brandsøgningerne. Det vil naturligt have en afsmittende effekt på nogle af de øvrige trafikkilder, idet din generelle synlighed stiger.

Det er simpelt at komme i gang med at annoncere på Bing og Yahoo. Annoncerer du allerede i dag på Google Ads, kan annoncerne importeres ind på Bings platform. Der skal dog laves individuel sporingsopsætning på hver enkelt annonce, så det måles korrekt i Analytics.

Men derfra er du let kørende.

Har du lyst til at høre mere dine muligheder for at åbne op for mere trafik og omsætning via Bing?

Tag fat i din rådgiver – eller kontakt os på +45 71 99 00 11 eller hej@web2media.dk – så hjælper vi med opsætning til din virksomhed.

Kontakt mig