Nye muligheder i Google Ads (AdWords) – Callout extensions

Der er nyheder (og nye muligheder) fra Google. Det drejer sig om Callout Extensions og Gmail Sponsored Promotions. Læs mere om begge her.

Google er for ganske nyligt kommet med et par nye, og på hver sin måde, ganske interessante muligheder. Den ene drejer sig om nye muligheder i Google Ads-systemet, mens den anden relaterer sig til nye muligheder i relation til Gmail-brugere.

Callout extensions

Nyeste skud på Google Ads-stammen fra Google hedder "Callout Extensions" eller "infoudvidelser" på dansk. Denne nyhed minder i sin natur ganske meget om "sitelinks" ("undersidelinks"), som de fleste måske kender. Callouts er muligheden for at fremhæve unikke tilbud, fordele, USP’er, eller f.eks. kan man bruge den nye funktion til at fremhæve fri fragt, prismatch eller specielle tilbud/udsalg, man som shop kan tilbyde kunderne.

Ligesom med sitelinks vises callouts under annonceteksten og kan vises sammen med andre typer af annonceudvidelser. Der er dog små forskelle mellem callouts og sitelinks. Den største forskel er, at callouts ikke er deciderede links. De er udelukkende ekstra annonceplads, der kan promovere særlige budskaber.

Web2Media vil i løbet af de kommende uger implementere callouts på alle Google Ads-kunder. Ud over at implementering heraf giver mulighed for at skrive mere i annoncerne (tænk på det som en tredje beskrivelseslinje i annoncen), så har annonceudvidelser også indflydelse på quality-scoren og ad-ranken. Sidstnævnte betyder højere placeringer til samme eller endda lavere klikpris.

Gmail Sponsered Promotions

En anden nyhed fra Google er Gmail Sponsorered Promotions. Det er kort fortalt muligheden for at nå potentielle kunder gennem engagerende og fleksible annonceformater i Gmail-systemet. Disse annoncer kan udvides til helsidesannoncer og kan inkludere alt fra video, billeder, tekst eller formularer.

Det er gennem målretningen og annonceformatet, at Gmail Sponsored Promotions adskiller sig fra almindelig Google Ads-annoncering i Gmail-systemet gennem Google Display-netværket.

Det smarte ved Gmail Sponsored Promotions er nemlig, at man kan målrette ”virkelige” brugere i stedet for cookies. Dette er muligt, da Gmail-brugere har udfyldt en række informationer om køn, alder, interesse, mv. Det giver en række muligheder, når det kommer til målretning – alder, køn, geografi, sprog, søgeord, domæner, produktkøb og enhed er blot nogle af de muligheder, der eksisterer.

F.eks. er det muligt at målrette eller ekskludere brugere, der i forvejen har mails fra ens domæne liggende i indbakken. Gmail Sponsorered Promotions kan dermed bruges både til at skaffe nye kunder, men også til at fastholde eksisterende kunder – som vi kender det fra e-mailmarketing og nyhedsbreve.

Download Google Shopping-guide

Vil du opnå succes med Google Shopping? Download guiden, hvor vi deler ud af vores ekspertviden, og du lærer alle hemmelighederne bag en succesfuld Google Shopping-annonce.

Vil du vide mere?

Kontakt os som altid for en snak om mulighederne netop for din virksomhed.

Kontakt mig