Web2Media spreder julehumøret + Google Engagement Ads

Så blev det atter tid til at gå til og fra arbejde i mørke igen. Men det gør egentlig ikke så meget, for det betyder nemlig også, at det er blevet juletid!

Det glæder vi os over her hos Web2Media, hvor vi har sat gang i hyggen med kalenderlys og nisseleg. Vi mener nemlig, at arbejdsglæde og julehygge går hånd i hånd.

Vi vil også gerne sprede julehyggen videre til vores trofaste kunder og samarbejdspartnere, og derfor slutter vi året af med Googles nyeste skud på stammen: Google Engagement Ads.

Læs med her, og lær mere de nye muligheder. Og til sidst – glædelig jul og godt nytår fra hele team Web2Media.

Google Engagement Ads

Google Ads (AdWords) lancerer snart en annonceringsform, de kalder Engagement Ads. Dem har vi i Web2Media som udvalgt Google Partner adgang til allerede nu, og vi er i gang med at sætte dem op for nogle af vores kunder til de første test, måling og evaluering af effekt.

Engagement Ads er kort fortalt en annonce, der indeholder en video, som først afspilles i det øjeblik, hvor brugeren "hover" (svæver) over banneret med musen og loader videoen (deraf engagement).

Der betales ikke pr. klik, som vi kender det fra traditionel Google Ads, men derimod pr. engagement – dvs. hver gang videoen bliver hentet frem i banneret.

Engagement Ads kører på Googles displaynetværk, hvilket betyder, at vi kan målrette annonceringen mod forskellige typer målgrupper.

 

Download Google Shopping-guide

Vil du opnå succes med Google Shopping? Download guiden, hvor vi deler ud af vores ekspertviden, og du lærer alle hemmelighederne bag en succesfuld Google Shopping-annonce.

Hvornår bør det bruges?

Engagement Ads er en fantastisk mulighed til annoncørerne for at lave en effektiv brandingkampagne op til en højsæson i forbindelse med promovering af et særligt produkt/ydelser eller ved særlige events.

Da det kører på Googles displaynetværk, har vi mulighed for at målrette kampagnen mod lige netop den målgruppe, vi ønsker.

Hvad kan vi forvente af annonceringen?

For øjeblikket ser det ud til primært at lave en effektiv brandingkampagne. Derfor anbefaler vi i Web2Media at benytte det ved events eller produktlanceringer. Da der betales pr. engagement, anser vi det for ekstremt vigtigt, at der bruges tid på at definere ens målgruppe korrekt og så detaljeret som muligt.

Google arbejder desuden på at rulle endnu et bannerformat ud til Engagement Ads, hvor det bliver muligt at vise produkter (som vi kender det fra Google Shopping-remarketingbannere). Det bliver superrelevant til B2C-markedet, når det rulles ud inden for nærmeste fremtid.

Opbygningen af Engagement Ads – hvad skal der bruges (Ad-builder)?

Google har lavet en Ad-builder til formålet, der er forholdsvis nem at bruge. Før man går i gang, skal man bruge:

  • Logo
  • En god landingsside
  • To højkvalitetsbilleder
  • 1 startbillede – bør være et brandingbillede og indeholde en call-to-action eller noget, som får brugeren til at holde musen over billedet.
  • 1 afslutningsbillede – bør indeholde en stærk call-to-action.
  • En video (nemt, hvis de ligger på ens YouTube-konto).

Er det noget for dig?

Vi i Web2Media ser et stort potentiale i den nye annonceringsform.

Branding er vigtigt, og nu er det blevet muligt at gøre det ordenligt via Googles netværk.

Det er ikke for alle, men det er muligt for alle at skabe en god synlighed målrettet ens klart definerede målgruppe, da det nu er gjort nemt at lave videoannoncering direkte til den målgruppe, som er relevant.

Brug for hjælp? Hiv fat i os nu

Er det noget for jeres virksomhed, eller kunne du tænke dig at høre mere? Lad os få en snak om jeres muligheder.

Vil du gerne vide mere om CPC, Google Ads m.m., så læs mere på bloggen.

Der er nogle grundlæggende ting, der skal være på plads, og content skal være af god kvalitet. Det hjælper vi naturligvis gerne med at få helt i mål.

Kontakt mig