Skal vi ikke lige uddybe det?

Tredjepartsdata forbedrer Google-annoncering

Har man sagt A, må man også sige B.

Har man sagt Web2Media, må man også sige datadrevet marketing ...

Datadrevet marketing gennemsyrer alt, vi gør i Hundehuset. Men vi vil gerne fremhæve særligt en case, som er et strålende eksempel på, hvad vi mener med datadrevet marketing.

Sammen med en kunde har vi fremhævet deres mest populære produkter i deres annoncering på Google Shopping. Vi har automatiseret prioriteringen af produkter med data fra "topeksperterne i vores branche" – nemlig forbrugerne og deres digitale adfærd.

Vores arbejde har ikke alene skabt imponerende resultater for kunden.

Den har også sendt Web2Media direkte til finalen i Google Premier Partner Awards 2017 i Dublin – som eneste danske bureau. Vi glæder os til at repræsentere Danmark i Dublin.

En banebrydende metode

Vi har udviklet en banebrydende metode, hvor vi unikt bruger tredjepartsdata til at promovere populære produkter ude i Google Shopping.

Det er frugten af et stærkt samarbejde mellem vores prisvindende Google Ads-afdeling og vores feedpartner WakeupData, der sætter populære produkter i spil i Google.

Det er datadrevet marketing, når det er bedst.

Resultater ved at bruge tredjepartsdata

  • 10 % stigning i ROAS
  • 42 % stigning i transaktioner
  • 30 % stigning i klik – med samme klikpris
  • 47 % stigning i konverteringsrate
  • 31 % fald i CPA (cost per acquisition)

I en periode på to måneder (16/3-15/5) har vi testet, om de mest sete produkter på hjemmesiden ville klare sig bedre i Google Shopping end de resterende produkter. Bemærk, at vi har frasorteret udsalgsprodukterne.

Resultatet er en kampagne med en konverteringsrate, som er 47 % højere end de resterende Google Shopping-kampagner. Den nye kampagne har en pris pr. konvertering, der er 31 % lavere, og en ROAS, der er 10 % højere.

Hvad kommer det til at betyde for dig?

Fremover kan vi i Web2Media i højere grad bidrage med kvalificeret, datadrevet udvælgelse af produkter, der skal annonceres. Dataene taler deres eget tydelige sprog: Det giver pote at promovere populære produkter frem for ”tilfældige”.

Desuden vil det fremover ikke længere være nødvendigt at spilde manuelle ressourcer på kampagneopdatering og udvælgelse af prioritetsprodukter. Det kommer til at ske helt automatisk.

Det bedste af det hele er, at vi har fjernet kompleksiteten og gjort det nemt og enkelt for dig at starte op og komme foran dine konkurrenter.

Web2Media i finalen ved Googles eget "EM i digital marketing"

Denne case udgør et stykke banebrydende arbejde inden for datadrevet marketing.

Læs mere om vores nominering til Googles udgave af "EM-finalen i digital marketing" herinde.

Følg med på Facebook, når Google ruller den røde løber ud d. 7. september.

Hvordan skaber vi værdi?

Vi har gjort det nemt og enkelt for dig at komme foran dine konkurrenter med Google Shopping.

Med vores banebrydende løsning kan du undgå at spilde kræfter og ressourcer på manuelle kampagneopdateringer.

Læs om Google Ads
Læs om Google Shopping

Book uforpligtende sparring

Kig forbi Hundehuset, og lad os tage en snak om din online forretning.
Her er roligt og rart, og vi garanterer, at du får værdi med herfra.

Vi bider ikke – og det binder ikke!