Skal vi ikke lige uddybe det?

CPF Denmark A/S er den skandinaviske afdeling af Charoen Pokphand Foods, som er én af Asiens største fødevareleverandører. Gennem deres brand, Kitchen Joy, fremstiller de blandt andet thailandske færdigretter under navnet, Thai-Cubes. De sælger ikke direkte til slutbrugeren men forhandler deres produkter gennem detailforretninger, herunder primært Salling Groups kæder.

CPF’s største udfordring er, at sikre forbrugeren vælger deres færdigretter, når de står overfor de mange valgmuligheder i supermarkedet.

Derfor har Web2Media og CPF sammen skabt et unikt koncept, som er bygget op omkring et filter (et interaktivt, digitalt ”overlay”, som du kan lægge over de billeder og selfies du tager på mobilen og deler med dit netværk af følgere og bekendte). Vi har udviklet en kampagne, hvis formål var at skabe øget product awareness og samtidig give forbrugerne en unik oplevelse med produktet. Og vi må bare sige, at vi ikke kan ikke få armene ned over de mange eksponeringer og alle dem der har benyttet Thai-Cube-filteret.

Målet:
At skabe øget product awareness omkring Thai-Cubes gennem kreativ markedsføring

CPF havde et ønske om at styrke forbrugernes relation til deres brand og skabe øget product awareness ved at engagere slutbrugeren.

Strategi:
At udnytte det sociale aspekt af de sociale medier til fulde

Kampagnen startede som et offline koncept, hvor vi skulle designe plakater til landets gymnasier og videregående uddannelser. Web2Media ønskede at tilføje et ekstra digitalt lag til kampagnen, for at engagere målgruppen bedst muligt. Det var sådan konceptet omkring et 3D-filter kom til live. Konceptet gik ud på, at forbrugerne skulle tage et billede med Thai-Cube-filteret og sende det ind til CPF, for at deltage i en konkurrence.

- Vinderne af konkurrencen – en hel klasse med deres hjemmelavede Thai-cubes på hovedet.

 

For at eksponere kampagnen har vi annonceret på både Facebook, Instagram og YouTube. Derudover arbejdede vi med en influencer-strategi, hvor vi i samarbejde med 2 forskellige influencer-bureauer, fik engageret flere mikro-influencere på Instagram samt nogle store YouTubere. Ud af dette samarbejde blev der blandt andet produceret to videoer, som har fået +500.000 organiske visninger på to YouTuberes respektive kanaler.

Resultater:
+8.000 mennesker har benyttet filteret

Kampagnen har været yderst succesfuld. Indenfor en periode på 3 måneder, har vi skabt følgende resultater:

• +8.000 mennesker har brugt filteret, og selve filteret er blevet eksponeret 91.000 gange
• +500.000 er kampagne via annonceringen nået ud til
• +2,4 mio. eksponeringer af alt annoncerelateret materiale
• +500.000 samlede organiske afspilninger på to YouTuberes kanaler

”Da vi først kontaktede Web2Media var det med henblik på, at de skulle håndtere vores Instagram konto. Vores samarbejde har dog udviklede sig til meget mere end det, og i dag er Web2Media som en udvidelse af marketingafdelingen. De kommer selv med nye ideer og input, og arbejder professionelt med konceptudvikling, opsætning af kampagner og rapportering. Denne kampagne var bare den første af de mange, jeg er sikker på, vi kommer til at lave sammen med Web2Media."

Helena Sloth, marketingansvarlig for CPF Denmark A/S

 

Sådan skaber vi øget kendskabsgrad for CPFs produkter hos forbrugerne

Web2Media hjalp CPF med skabe øget product awareness gennem sociale medier. Vi stod for konceptudvikling og kampagnestrategi inkl. kampagnekommunikation og design, udarbejdelse og aktivering af 3D-filter samt annoncering på Facebook, Instagram og YouTube herunder kanalstrategi, budgettering og eksekvering.

Denne kampagne er et godt eksempel på, hvordan man kan engagere forbrugere gennem sociale medier og derved skabe øget kendskab og en stærkere relation mellem forbruger og brand, og derved skabe den altafgørende præference hos forbrugeren.

Læs om digital strategi
Læs om hvordan vi kan hjælpe dig

Book uforpligtende sparring

Kig forbi Hundehuset, og lad os tage en snak om din online forretning.
Her er roligt og rart, og vi garanterer, at du får værdi med herfra.

Vi bider ikke – og det binder ikke!