Skal vi ikke lige uddybe det?

Garn Royal og Web2Media strikker succesfuld Facebook-kampagne sammen

I samarbejde med Web2Media har Garn Royal strikket en handlingsplan sammen for, hvordan deres Facebook-tilstedeværelse/-aktiviteter blev en integreret del af deres markedsføring. Den handlingsplan er gedigent ’håndarbejde’, hvis vi selv skal sige det, og vi bringer den her.

Garn Royal er en webshop for passionerede strikkere, der sælger garn, strikke- og hækletilbehør af ’hofkvalitet’ importeret fra nogle af de bedste garnfabrikker i verden.

Garn Royals kundegruppe er kendetegnet ved, at de ofte køber varer flere gange i løbet af et år. Derfor er det vigtigt at fastholde kunderne mellem købene – at holde sig ’top of mind’ – og at øge kendskabsgraden inden for målgruppen. Web2Media har assisteret Garn Royal med:

  • Sparring om social media-strategi i forbindelse med opslag
  • Generel kampagnehåndtering i forbindelse med f. eks. gode tilbud
  • Implementering af dynamiske produktannoncer

... og resultaterne?

Med en effektiv målgruppe og budgetfordelingsstrategi fik vi hurtigt kortlagt salgsorienterede målgrupper og tilføjet dem til Garn Royals kampagneflow. Gennem vores budgetfordelingsstrategi og størrelsen af målgruppen kunne vi estimere det mest oplagte budget for de forskellige målgrupper, og derved prioriterede vi budgettet, der hvor sandsynligheden for salg var størst.
Garn Royal fik en stigning i rækkevidden for deres salgsorienterede målgrupper, og helt konkret har de fået følgende resultater på standardkampagner:

  • CTR på op til 2,43 %
  • Konverteringsrate på 5,8 %
  • ROAS på 8,8

Men strikkeriet stopper ikke her! Web2Media har assisteret i opsætningen af dynamiske produktannoncer på Facebook. Her har vi fulgt processen nøje fra start til slut – fra vejledning og sparring om implementering af sporingskoder til opsætning og optimering af kampagnerne på Facebook. På baggrund af de dynamiske produktannoncer har vi set følgende resultater:

  • CTR på op til 5,94 %
  • Konverteringsrate på 14,8 %
  • ROAS på 20,6

Sidst men ikke mindst har vi haft succes med at introducere krydssalg for strikkerne på Facebook. Gennem løbende dialog med Garn Royal har vi identificeret oplagte krydssalgsmuligheder, og for at kunne opsætte kampagner har vi segmenteret deres produktfeed. Disse kampagner har resulteret i følgende:

  • ROAS på 26,8

Sammenlagt har de salgsorienterede kampagner resultateret i en ROAS på12,1 og konverteringsrate på 8,3 %.

Web2Media har også stået for Garn Royals:

  • Rådgivning og strategi
  • SEO-strategi
  • E-mailmarkedsføring
  • Google Ads (AdWords)-strategi

Alle ovenstående tal er beregnet ud fra:

  • Hele tidsperioden for alle salgsorienterede kampagner
  • CTR tager udgangspunkt i udvalgte placeringer
  • Konverteringsrate og ROAS er beregnet ud fra antallet, der har klikket og købt op til 28 dage efter

Hos Garn Royal sætter vi stor pris på vores samarbejde med Web2Media. Vi er en relativ ny virksomhed, og de har på et lille års tid formået at skabe en masse trafik til vores side med en god vækst som følge deraf. 

Med knap 20.000 likes på Facebook er Garn Royal nu en af de førende i vores branche herhjemme. Denne succes har Web2Media en væsentlig andel i. Vi har en god sparring, de er gode til at komme med input og tilbagemeldinger.

Berit Rosenvinge
Ejer af Garnroyal.dk

Hvordan skaber vi værdi?

Web2Media har hjulpet Garn Royal med at blive en af de førende inden for deres branche herhjemme.

Garn Royal er primært blevet styrket gennem Facebook, men Web2Media har også hjulet med generel strategisk rådgivning og sparring, herunder SEO-, e-mail- og Google Ads-strategi.

Læs om sociale medier
Læs om digital strategi

Book uforpligtende sparring

Kig forbi Hundehuset, og lad os tage en snak om din online forretning.
Her er roligt og rart, og vi garanterer, at du får værdi med herfra.

Vi bider ikke – og det binder ikke!