Skal vi ikke lige uddybe det?

Inspari booster online synlighed med Facebook, LinkedIn og mailflows

Konsulenthuset Inspari A/S har i samarbejde med Web2Media øget sin online tilstedeværelse og synlighed gennem målrettede indsatser på Facebook og LinkedIn.

Desuden har vi i tæt samspil med Inspari lagt en ny strategi for deres flow af nyhedsmails til interessenter, herunder både branchefolk og potentielle kunder.

Hvad var målsætningerne?

Inspari ønskede:

  • at opskalere sine online marketingindsatser væsentligt
  • at opnå en bedre og mere målbar performance for sin digitale markedsføring generelt
  • at udnytte det potentiale, der uden tvivl ligger i virksomhedens marketingkanaler.

Mere marketing for pengene

Inspari beskæftiger sig primært med Business Intelligence, som kort fortalt drejer sig om bedre udnyttelse af data. Rigtig mange virksomheder ligger (uden at de ved det) inde med enorme mængder af data, som i sig selv ikke umiddelbart virker til at have nogen værdi. Det kan være alt fra lagerflow til likviditetsopgørelser.

Disciplinen at sortere, organisere og præsentere store datamængder samt træffe beslutninger med afsæt i samme gør, at Insparis kunder kan droppe mavefornemmelserne og gætværk og i stedet foretage velfunderede og rationelle valg.

Det er netop det, Insparis konsulenter til hverdag hjælper både danske og udenlandske virksomheder, organisationer eller institutioner med.

Sådan tilpasser vi indsatsen til målgruppen

Insparis kunder er altså ikke just hr. og fru Danmark, og deres digitale markedsføring skal naturligvis passe til den typiske kundeprofil, som ofte er beslutningstagere rundt omkring i større virksomheder i både Danmark og udlandet. Det betød, at vi i Web2Media primært har fokuseret vores indsats på:

  • At opbygge brand awareness på sociale medier, herunder LinkedIn og Facebook
  • At optimere hjemmesidedesign og UX (se inspari.no)
  • At sparre om yderligere digitale markedsføringsindsatser.

Og resultaterne?

  • 127 % stigning i konverteringer fra organiske søgninger
  • 48,88 % stigning i engagement på siden målt i tid.

Samlet set har vi løftet Insparis tilstedeværelse og synlighed væsentligt. Det ser vi blandt andet i stigningen i konverteringer fra organiske søgninger fra 4,25 % til 9,66 % – en stigning på 127 %. Inspari har altså fået mere marketing for pengene.

Derudover har Inspari opnået et højere engagement på siden målt i tid. Her oplever de en stigning på 48,88 %, efter at de har i samarbejde med os har optimeret designet og brugeroplevelsen.

Vi har været overordentligt glade for samarbejdet med Web2Media, som løbende opdaterer os på sine indsatser, så vi hele tiden har det forkromede overblik – noget, jeg sætter pris på i mit arbejde som online marketingmanager.

Samtlige projekter, der sættes i søen, bliver fulgt helt til dørs, og faglig sparring er en del af pakken. Vi ser frem til det fortsatte samarbejde omkring Insparis indsatser på tværs af platforme. Web2Media har løftet opgaven og eksekveret på flere parametre.

Mads Bloch Lemvigh
Online marketingmanager hos Inspari

Hvordan skaber vi værdi?

Web2Media hjalp med generel sparring om digitale markedsføringsindsatser, men hovedsageligt med optimering af brugen af LinkedIn og Facebook kunne vi skabe bedre brand awareness for Inspari.

Ved at UX-optimere hjemmesidens design kan vi nu også give kunderne en bedre brugeroplevelse.

Læs om sociale medier
Læs om e-mailmarketing

Book uforpligtende sparring

Kig forbi Hundehuset, og lad os tage en snak om din online forretning.
Her er roligt og rart, og vi garanterer, at du får værdi med herfra.

Vi bider ikke – og det binder ikke!