Web2Media er en proaktiv samarbejdspartner, der er firstmover på de ting, der sker i markedet. De har altid fingeren på pulsen, og så lever de op til deres mantra Give More Get More."

Sådan fortæller Frederik Mai, der er CMO hos Muscle House, blandt andet om os som samarbejdspartner. Hvorfor? Det kan du læse meget mere om i vores case her på siden, hvor vi også uddyber resultater som "tredobling af organiske besøg" og "stigning i omsætning på 200 %".

Hvem er Muscle House? 

Muscle House blev stiftet af de to tidligere krigsveteraner Anders Kjærgård Nielsen og Emil Luther tilbage i 2014 og startede som en lille, lokal fitnessbutik i hjertet af Horsens. Siden da har det taget fart. De har fået deres tidligere medarbejder, Haris Bejtić, med som forretningspartner, åbnet to yderligere butikker i henholdsvis Odense og København, og ikke mindst stablet en succesfuld webshop på benene, der drives fra deres hovedkontor i Silkeborg, hvor de også har lager.

Muscle House forhandler alt fra alternativer til den daglige kost til træningstøj- og udstyr, og så har de netop lanceret deres eget private-label brand Wispy. Med andre ord kalder de sig selv for en ”one stop shop”, hvor du kan finde alt, hvad du skal bruge indenfor fitness, træning og healthy lifestyle.

Webshoppen – som blev lanceret i 2015 – blev hurtigt den kanal, hvor Muscle House genererer sin største omsætning fra. Men hvordan lykkedes det? Det er hér samarbejdet med Web2Media spiller en stor rolle på henholdsvis SEO og Google Ads, som har resulteret i mange flotte resultater.

Et hurtigt resultatoverblik

Vores samarbejde med Muscle House har blandt andet resulteret i følgende resultater:

  • Stigning i omsætning på 200 % - fastholdelse af ROAS
  • +150 % trafik fra Google Ads til samme klikpris
  • Fordobling af brandsøgninger
  • Tredobling af organiske besøg
  • Forbedring af konverteringsrate, kurvstørrelse og bounce rate

Og så er det nu, vi skal prale lidt. Ovenstående resultater er nemlig baseret på tal inden Muscle House’ medvirken i Løvens Hule i 2022. Det synes vi selv er ret blæret.

Tredobling af organisk trafik med SEO-indsats

”Web2Media står blandt andet for hele vores søgemaskineoptimering og linkbuilding. Her sparrer vi omkring, hvor vi skal lægge vores ressourcer, hvilke tekster vi skal skrive, og generelt hvor vi kan finde vores lavest hængende frugter,” fortæller Frederik Mai, der er CMO hos Muscle House.

Og resultatet af SEO-samarbejdet har givet vildt flotte tal.

”Web2Media har formået at få så mange vigtige søgeord til at rangere som enten et, to eller tre på Google. Det har blandt andet betydet, at vi har set en tredobling af vores organiske vækst – så det er jo helt vildt flotte tal, som vi er meget glade for.”

 

En Google Ads indsats der tager kegler

”På Google Ads-delen har vi i de to år, hvor vi har samarbejdet med Web2Media, oplevet en omsætningsvækst på 200 %, mens vi stadig har fastholdt den samme ROAS. Og så har vi doblet vores brandsøgninger og opnået +150 % trafik fra Google Ads til samme klikpris,” fortæller Frederik og uddyber:

”Så det Web2Media har gjort, er, at de har været inde og optimere på vores Google Ads, så det giver et bedre output, men til de samme penge – og det er jo fedt!”

”Og så er det jo altid rart, at man kan se resultaterne så hurtigt.”

"De specialister, der er koblet på Muslce House, sørger altid for at give os den nyeste viden på markedet og komme med anbefalinger til, hvilken strategi eller vej vi skal vælge. Her skiller Web2Media sig markant ud fra sine konkurrenter, da de tør at lægge hovedet på blokken og komme med estimater på, hvad deres anbefalinger kan give af resultater – og det er jo altid fedt."

Frederik Mai, CMO hos Muscle House

Et samarbejde der langtfra er færdigt

Resultaterne taler for sig selv, og det er, måske, også er derfor, at Frederik fortæller, at samarbejdet mellem os og Muscle House langtfra er færdigt, og at han kan gerne ville anbefale os til andre:

”Jeg vil på det stærkeste anbefale, at man rækker ud til Web2Media, hvis man har brug for en forlænget marketingafdeling inden for SEO, Google Ads eller andre områder, da de er topprofessionelle og deler ud af deres viden. Samarbejdet mellem os og Web2Media er i hvert langt fra færdigt,” afslutter Frederik.

Læs om Google Ads
Læs om SEO
Læs om hvordan vi kan hjælpe dig

Book en uforpligtende sparring

Kig forbi Web2Media, og lad os tage en snak om, hvordan din virksomhed kan få succes med online marketing. Vi garanterer, at du får værdi med herfra - og så er det ganske uforpligtende.

Vi glæder os til at høre fra dig.