Skal vi ikke lige uddybe det?

Plantorama har succes med inbound marketing

Hvis man vander kunder med e-mails og gøder med lidt HubSpot vokser resultaterne hurtigt op. Det har Plantorama selv erfaret efter de i samarbejde med Web2Media satte gang i inbound marketing. Og resultaterne? Ja, dem får du lige her.

Plantorama er Danmarks største havecenterkæde med 9 butikker fordelt over hele landet samt en webshop.

Plantorama har med inbound marketing skabt:

  • Vækst i organisk trafik med hele 183 %
  • Vækst i trafik fra e-mail med over 600 %

Sammen med Web2Media blev der lagt en strategi for at skabe organisk vækst ved brug af Plantoramas omfattende viden inden for planter og havebrug. Samtidig implementeredes HubSpot som marketing automation-system, så alt content kunne anvendes til at tiltrække og konvertere besøgende og for at pleje de eksisterende kunder med nyttig viden om lige præcis deres haves planter og blomster.

 

Udvikling på 183 % i organisk trafik

 

Forøgelsen i trafikken blev skabt ved at producere content målrettet de spørgsmål, som butikkernes gartnere oftest blev stillet i forbindelse med køb af planter og tilbehør.

Der blev blandt andet produceret guides til pasning af hæk, så kunderne kan tilmelde sig en årskalender og hver måned få tilsendt en e-mail med præcis de ting, der skal gøres ved deres hæk i den pågældende måned. Lignende e-mailflows blev oprettet i HubSpot for alle plantekategorier.

For alle de skræddersyede e-mailflows i HubSpot var der åbningsrater hver gang på mellem 60-80 %, hvilket er en fordobling af åbningsraten i forhold til de normale nyhedsmails. Klikraterne i de skræddersyede mails var ligeledes højere end i de normale nyhedsmail og nåede i nogle tilfælde op over 50 %.

 

Udvikling på 600 % i trafik fra e-mails

 

Mere trafik på Plantoramas hjemmeside betyder også flere kunder i deres fysiske butikker. I fremtiden vil Plantorama derfor fokusere endnu mere på content, der kan undervise og inspirere. Det er nemlig en rigtig god hjælp for deres kunder, og gør det til en oplevelse at besøge plantorama.dk, ligesom det også er en oplevelse at besøge de fysiske butikker.

Web2Media har også stået for:

Siden marts 2014 har Web2Media overtaget Plantoramas online markedsføringsaktiviteter. Vi har blandt andet lavet:

SEO-strategi

  • Onsite optimering
  • Linkbuilding
  • Søgeordsanalyse

Google Ads-strategi

  • Håndtering af Google Ads (AdWords)
  • Opsætning af Google Shopping i samarbejde med WakeupData

Udvikling i tal siden vi overtog:

På den 2-årige periode har vi fået:

  • Stigning i online omsætning på 56,82 %
  • Stigning i organisk trafik med hele 786,03 %
  • Stigning i omsætning via organisk søgning med imponerende 2.061,55 %
  • Stigning i omsætning på 291,78 % på baggrund af Google Ads-indsatsen

Hvordan skaber vi værdi?

Ved at implementere HubSpot som nyt marketing automation-system kunne vi tiltrække kunder og få dem til at konvertere. For at pleje eksisterende kunder fik de nyttig viden om det, der passede til netop dem.

Gennem bl.a. udformning af nye guides, som var målrettet kunderne, og nye mailflows i HubSpot skabte vi en øget omsætning og stigning i organisk trafik.

Læs om HubSpot
Læs om marketing automation

Book uforpligtende sparring

Kig forbi Hundehuset, og lad os tage en snak om din online forretning.
Her er roligt og rart, og vi garanterer, at du får værdi med herfra.

Vi bider ikke – og det binder ikke!