Din genvej til flere kunder og bedre kundepleje

Hos Web2Media er vi specialiserede i Marketing Automation. Via vores dedikerede Marketing Automation team bistår vi danske og internationale B2C og B2B virksomheder med succesfuld automatiseret marketing, der sikrer effektive marketingprocesser, øget kundetilgang og målrettet kundepleje for høj kundelivstid.

Dertil har vi i dag et stærkt og certificeret partnerskab med systemer som HubSpot og Agillic. Af andre specialeområder inden for Marketing Automation systemer kan nævnes ActiveCampaign og Klaviyo.

Hvad er Marketing Automation?

Kort fortalt er Marketing Automation en marketingdisciplin og -teknologi, der via målrettet strategi og et stærkt operationelt fundament kan løfte din forretning til nye højder.

Marketing Automation kan som ordet antyder, automatisere din marketing og sikre relevant, effektiv, værdiskabende og personlig kommunikation i hele kunderejsen. Du rammer de rigtige kunder med de rigtige budskaber på det helt rigtige tidspunkt, og du plejer dine eksisterende kunder bedre.

Men ikke nok med det. Marketing automation er også en vigtig spiller i forhold til leadgenerering for din virksomhed, da du igennem forskellige automatiserede tiltag kan tiltrække, konvertere og pleje kunder.

Når du automatiserer din marketing, effektiviserer du den også. Samtidigt sikrer du, at ingen bolde bliver tabt på gulvet.

Som med så meget andet kræver et succesfuldt Marketing Automation-setup en fokuseret, målrettet og gennemarbejdet plan, hvor behov identificeres, system udvælges og implementeres og kommunikationen omkring brugerrejsen opbygges. Men når denne del først er udviklet og overført til drift, vil I opleve ressourcebesparelser, alt imens maskinen automatisk kører og genererer forretning.

I det følgende kan du læse meget mere om, hvad Marketing Automation er, hvordan vi arbejder med det, samt hvilke systemer, vi er specialiseret i, og derfor kan rådgive om, når vi skal finde det helt rette system for din virksomhed.

 

Vi arbejder dagligt med:

 

Fire Marketing Automation faser

Vi ser Marketing Automation som en værdifuld disciplin, der giver dig en gylden mulighed for at tiltrække og fastholde kunder. Denne mulighed og proces har vi opdelt i 4 Marketing Automation-faser:

  1. Tiltræk besøgende til dit website via klar digital strategi og inbound marketing
  2. Konverter besøgende til et leads via gated indhold så som whitepapers
  3. Konverter leads til kunder via automatiseret e-mail marketing tilpasset kunderejse
  4. Plej kunder, så de køber igen og igen via automatiseret og løbende (segmenterede) e-mail udsendelser

Når du har konverteret dine besøgende til leads, kan du begynde at påvirke dem med skræddersyet indhold og budskaber. Dette får dine leads til at konvertere hurtigere til kunder, end hvis du blot sendte det samme budskab til alle.

Et godt eksempel på skræddersyet indhold kan være en e-mail, du sender til dine leads, hvor budskaberne varierer afhængigt af brugerens adfærd på websitet eller afhængigt af deres interesser.

Dette er blot en af mange muligheder for at sætte kunden i centrum.

Hvilket Marketing Automation-system skal jeg vælge?

Med et automatiseret markedsføringssoftware så som HubSpot, Agillic, ActiveCampaign og Klaviyo har du mulighed for at følge potentielle kunder online, så du kan ramme dem med de rigtige budskaber på præcist det rigtige tidspunkt.

Hos Web2Media kigger vi ikke kun på etablerede spillere, som dem vi har nævnt ovenfor. Vi tester hele tiden værktøjer, der kan booste vores kunders forretning og give dem en nemmere hverdag.

Marketing Automation er uden tvivl fremtiden og bliver efterhånden relevant for flere og flere virksomheder.

 

Glem ikke dine eksisterende kunder

Med Marketing Automation kan du lave effektive retention-programmer som aldrig før. Skab en god integration mellem jeres CRM og f.eks. HubSpot og Agillic. I vil opleve en enorm ”empowerment” af jeres sælgere. Sælgerne kan f.eks. automatisk få besked, når en kunde har vist gentagen interesse for en side på jeres website – så de kan ringe til kunden, mens denne stadig er varm.

Mulighederne er mange, og det er ikke nogen hemmelighed, at en værdifuld implementering af Marketing Automation er en omfattende opgave. Men for mange vil det være den bedste vej at gå. Kontakt os og lad os drøfte, hvordan det vil fungere for jeres specifikke situation.

Vi hjælper bl.a. disse virksomheder med Marketing Automation:

Web2Media var det oplagte valg som Marketing Automation-partner for os. Jeg kender dem fra tidligere samarbejder, og har altid oplevet Web2Media som et bureau, der er til at regne med og stole på – og som altid leverer på højt niveau.

Web2Media har fingeren på pulsen ift. udviklingen indenfor Marketing Automation, og de formår at kombinere denne viden med en stor forståelse for de muligheder og rammer, der er i en virksomhed – også i en frivillig kæde som Kop & Kande. Og dét betyder meget.

Malene Maarbjerg Rasmussen
Marketing & Omnichannel Director hos Kop&Kande

Har du brug for hjælp?

Har du brug for sparring og vejledning til dit Marketing Automation? Klik på knappen nedenfor og udfyld formularen, så kontakter vi dig - helt gratis og uforpligtende.

Vi glæder os til at hjælpe, rådgive og sikre dig det størst mulige afkast fra dit brug af Marketing Automation.