Nyeste inbound marketing-trends for 2017

HubSpot har netop udgivet årets State of Inbound-rapport om inbound marketing-trends i 2017, og som HubSpot-guldpartner får Web2Media mulighed for at dele guldkornene med dig. Vi bringer derfor her en kort gennemgang, da det giver dig og os en bedre forståelse og et fordelagtigt forspring, når vi planlægger inbound marketing-strategier.

HubSpot, en af verdens førende leverandører af marketing automation-software, lancerer hvert år en rapport om inbound marketing og salg kaldet State of Inbound. Rapporten bygger på interview af tusinder af virksomheder om deres udfordringer, strategier og prioriteter inden for marketing og salg.

HubSpot-rapporten 2017 stiller skarpt på fremtidige "trendenser" inden for digital marketing, herunder inbound marketing, sociale medier og video.

Med inbound marketing som rapportens omdrejningspunkt tager den naturligvis afsæt i og går bag om de moderne forbrugere. Lær dem at kende – og skyd genvej til højere konverteringsrater, lyder rådet fra HubSpot. Det er forbrugernes vaner i undersøgelses- og købsfasen, vi altid skal være opmærksom på og ikke mindst være villig til at ændre vores egne vaner efter.

Denne og andre interessante "trendenser" fra rapporten 2017 stiller vi skarpt på herunder.

Får I genereret leads nok?

En af de største udfordringer i marketing i dag er at tilpasse marketing til en moderne kundeadfærd, der er i konstant forandring. Forandring, fordi der hele tiden kommer med nye teknologiske forudsætninger. At spore, forstå og kommunikere til dine målgrupper på tværs af adskillige kanaler er en udfordrende opgave.

”If a company is slow to capture a new mode
of communication, it might as well stop the business.”

Sådan lyder den hårde dom fra HubSpots State of Inbound-rapport 2017.

Får I genereret leads nok? Det er altafgørende, at I spørger jer selv:

• Udvikler I kanalerne, hvor køberne er?
• Eller hænger I fast i gamle vaner og mønstre?

Det er vigtigt, at vi hele tiden (gen)overvejer, hvilke kanaler forbrugerne bruger. Vi ved i dag, at brugerne undersøger produkter online, inden de køber og alt tyder på, at de i fremtiden blot vil de undersøge mere og mere.

Fremtiden, som marketing automation stiller i udsigt, er, at du stiller det rette indhold til rådighed på de rette kanaler - dér, hvor dine kunder er – så forbrugerne bruger dig og dit indhold som vejledning til deres køb.

Et rungende ja til inbound marketing

Fra HubSpot lyder et enstemmigt svar: Løsningen er inbound marketing.

Det ser vi tydeligt, når HubSpot spørger virksomheder, hvilken marketingstrategi der har givet dem den højeste ROI – inbound eller outbound:

inbound marketing

Sociale medier er (stadig) toneangivende på markedet

Det er ikke nogen nyhed, at sociale medier er fuldkommen uomgængelige på det digitale marked i dag.

HubSpots åbne spørgeskemaundersøgelse kommer omkring sociale medier og deres betydning. Her slår de bl.a. på, at markedsførere har mindre kontrol på sociale medier, og at det derfor er mere udfordrende at beregne ROI, selvom alle er enige om, at tilstedeværelse på sociale medier er 100 % nødvendig og værdiskabende.

Rapporten nævner også den stigende interesse for apps, herunder Snapchat og WeChat, og et snigende skift i fokus fra e-mails til apps som Messenger og WhatsApp.

Download marketing automation-guide

Med denne guide får du adgang til de nyeste trends og vores tips og tricks til at opnå succes med din inbound marketing.

Video er digital marketings nye dark horse

Video bliver anført som en af de største ”disruptorer” på markedet i HubSpots State of Inbound-rapport 2017. Flere og flere ser video som en effektiv kanal til at komme i kontakt med mulige leads.

Ifølge rapporten bevæger vi os mere og mere i retning af live video og videoindhold på sociale medier. Vi tilpasser vores tilgang til at være mindre ’in your face’ og mere subtil for at skabe konverteringer. Producerer du i dag videoer?

Du kan downloade den fulde rapport lige her.

Er du til stede på de rigtige kanaler?

Har du lyst til at sparre om, hvorvidt du i dag er til stede på de rigtige kanaler, og om det kan betale sig at udvide horisonten, er du velkommen til at kontakte os.

Du er også velkommen til at læse mere om inbound marketing og HubSpot som strategisk og teknisk marketing automation-værktøj.

Kontakt mig