Det rette budskab - på det rette tidspunkt 

Med databaseret segmentanalyse sikrer du dig, at dine modtagere får det rette budskab på det rette tidspunkt. Når du formår at stille skarpt på de forskellige segmenter, kan du ramme målgruppen så præcist, at modtageren føler sig set og hørt - og det er noget, der giver forretningsresultater. 

Segmentering går i sin reneste form ud på rationelt at kategorisere, inddele og udvælge din målgruppe, så du kan ramme modtageren bedst muligt via din marketingindsats. Det betyder, at du kan komme tættere på dine kunder gennem relevante, databaserede budskaber. 

Med databaseret segmentanalyse opnår du en bedre forståelse af din målgruppe. Den forståelse er det første stadie i at forbedre hele din customer experience.

 

Skab vækst med forbedret customer experience

Når vi arbejder med customer expirence og har fokus på hele brugeroplevelsen med dit brand, er vi ikke bange for at male med den store pensel. 

En god customer experience skal forgrene sig i alle afkroge af din forretning. Derfor har vi både data science folk og UX-specialister med i processen. Vores erfaring fortæller os nemlig, at det skaber den bedste balance mellem den gode oplevelse og dine forretningsmål. 

Når vi arbejder med CX, er det alfa og omega, at vi formår at omfatte din forretnings fulde omfang.

 

Fokuseret indhold giver fokuserede resultater

Jo mere præcist, du kan definere din målgruppe, jo bedre resultater får du. 

Det er her, segmentanalyse kommer ind i billedet. Med segmentanalyse kan du skræddersy din marketing til hvert enkelt segment. Det betyder, at du kan være mere effektiv og strategisk i din markedsføring, øge din responsrate, optimere din konvertering og fastholde eksisterende kunder. 

Frem for at skyde med spredehagl kan du koncentrere din indsats. På den måde opnår du større resultater med et mindre, mere målrettet budget.

 

Sæt ansigt på dine kunder og ord på deres behov med databaseret segmentanalyse

Segmentanalyse er fundamentet for en bedre kundeoplevelse. Hvis du vil have en større indsigt i, hvordan du styrker din kundeoplevelse gennem segmentering, er der kun ét rigtigt sted at starte: Data. Det er nemlig data, der er afgørende, når vi skal inddele dine kunder i grupper, der sikrer, at du bruger markedsføringskronerne det rigtige sted. 

Når vi arbejder med din segmentanalyse, er det første skridt derfor altid at analyse din data.

 

Den data, vi indsamler, er vores udgangspunkt for at:

  •     Opnå dybdegående indsigt i dine kunder
  •     Forstå dine kunders adfærd og mindset
  •     Give dig relevante input til content
  •     Danne relevante grupper
  •     Give dig et solidt billede af, hvad der virker i forhold til at drive høj livstidsværdi

 

Vi har eksempelvis hjulpet:

 

 

Det første skridt i segmenteringsprocessen er at forstå kundernes adfærd 

For at få skelettet på plads tager vi udgangspunkt i din adfærds- og transaktionsdata.

Det er det, der skal danne grundlaget for alt fra e-mail marketing til sociale medier og digitale kanalstrategi.

 

 

Når udgangspunktet er på plads, skal der bygges videre på dine kundeprofiler

Når vi sammen har taget de første spæde skridt, er det tid til at få en endnu dybere indsigt i dine kunder og målgrupper. Der skal så at sige hud og hår på skelettet, som er den grundlæggende forståelse af dine kunder.

Jo bedre, du kender dine kunder, desto mere relevant indhold og oplevelser, kan du lave i din markedsføring.

 

 

Succesfuld segmentering kræver løbende opdateringer

Jo mere data om alt fra demografi til holdninger bygger vi mere og mere på. Vi klæder skelettet på så at sige. Det gør, at vi kan skabe en så velafrundet profil som muligt, så du har det bedste udgangspunkt for at fortsætte arbejdet internt. Afhængig af, hvor langt du er i processen, laver vi anbefalingerne, så du kan arbejde med det selv og fortsat integrere det i din totale marketingstrategi. 

Vi ruster dig til at fortsætte arbejdet med segmentering, men du kan også udvide segmenteringen til at blive dynamisk samt bygge dataflows, der kan transformere data til relevante grupper af kunder.

På den måde kan du inkorporere segmentanalyse som en aktiv, vægtig del af din markedsføring og samlede customer journey, så du får mest muligt for dine marketingkroner.

 

 

Med segmentanalyse kan du give kunden det rette budskab på det rette tidspunkt

Det er nemt at sælge en flaske vand til en, som er tørstig. 

Det er det, der er humlen af segmentering. Når du segmenterer dine kunder, kan du sende det rette budskab på det rette tidspunkt ved hjælp af dybdegående dataanalyser af dine kunders tidligere adfærd.

Når du bryder din overordnede målgruppe ned i mindre grupper med fællestræk, øger du sandsynligheden for, at de kommer til at reagere på din henvendelse eller dit produkt.

Ved aktivt at bruge segmentering som udgangspunkt for din marketing på tværs af kanaler kan du få større effekt af dine marketingkroner - fordi du målretter din indsats og budskaber.

 

Web2Media har været overordnet ansvarlig for projektledelse, den strukturelle opbygning og design for vores relancering af www.starmark.dk.

Jeg har været meget tilfreds med W2M’s evne til at være omstillingsparate og frem for alt tænke forretningsorienteret.

Morten Roth
Marketingchef hos Starmark

Vi bygger et datafundament

- som du selv kan arbejde videre med

 

Vi møder dig, der hvor du er. Vi kan tage dig hele vejen fra regelstyret løbende segmentering til den fulde, dynamiske løsning integreret på tværs af dine kanaler. Men uanset størrelsen eller omfanget på løsningen starter vi altid med at få datafundamentet på plads.

Vi sørger for at give dig et fuldendt grundlag, som gør det nemt for dig at arbejde videre med selv. Vores filosofi er, at det skal virke for dig, der hvor du er nu. Relevante, fokuserede kundegrupper er det første skridt på vejen mod at arbejde mere datadrevet med dine kunder.

Hos Web2Media tror vi på, at marketing først skaber reel forretningsværdi og resultater på bundlinjen, når beslutninger for den digitale strategi kan baseres på data, og ikke kun mavefornemmelser.

 

Brug for hjælp eller sparring?

Jeg hedder Louise, og har mange års erfaring med analyser og data. Tag endelig fat i mig og mit dygtige team, hvis du har brug for hjælp til eller sparring om, hvordan segmentanalyse kan vækste din forretning.

Kontakt os via knappen nedenfor - det er ganske uforpligtende.