Hvorfor skal du arbejde med account-based marketing?

Du skal arbejde med account-based marketing, fordi det simpelthen bedre kan betale sig, hvis du går efter store kunder og særligt navngivne/identificerede virksomheder i din markedsføring. Der kommer flere og flere muligheder for at målrette din kommunikation til helt specifikke stakeholders, så du ikke blot skyder bredt med din markedsføring, men i stedet sikrer at:

  • de rette modtagere
  • i den rette virksomhed
  • ser det rette budskab
  • på rette tid og sted

I en købsproces handler det om at sikre, at din virksomhed og dine produkter er top-of-mind hos de relevante personer hele tiden, specielt når de er klar til at købe. Det kan du med fordel gøre gennem analyse og digital marketing, der kan være understøttende for salgsprocessen i din virksomhed. Account-based marketing er en metode til at ramme netop de ønskekunder, du leder efter!

Fokusér på de kunder, der giver mest værdi for dig

Account-based marketing handler i bund og grund om, at du har fokus på de kunder og stakeholders, der har mest værdi for din virksomhed. På den måde kan du spare penge og markedsføre dig langt mere præcist til de personer eller virksomheder, der er vigtigst for dig og din virksomhed.

Med account-based marketing laver du en liste over, hvilke kunder du ønsker at gå efter. Derefter tegner du brugerrejsen op for hver af dine stakeholders og kortlægger, hvordan salgsprocessen ser ud. På den baggrund lægger du en plan for at nå hver enkelt stakeholder forskellige steder på brugerrejsen med relevant content, som de har brug for i de forskellige faser. Formålet er at føre de kommende kunder igennem tragten og frem til salg på den mest optimale måde.

Med digital marketing inden for en bred vifte af discipliner, kan du skræddersy kampagner til lige de personer eller virksomheder, du ønsker at ramme.

Der er stor forskel på, hvilke informationer der er vigtige for henholdsvis CEO, CFO og CTO i en virksomhed. Ved at lægge en plan for, hvor, hvornår og med hvad de forskellige personer skal præsenteres for dit produkt og opfordres til at købe det, kan du være forrest, når den endelig beslutning om en nye leverandør skal tages.

Lad os hjælpe dig i mål med din account-based marketing

Hos Web2Media har vi stor erfaring med at arbejde med account-based marketing, og vi kan varetage hele processen. Vi kan hjælpe dig, uanset om du allerede ved, hvilke kunder du vil gå efter, eller om du har brug for hjælp til at producere en bruttoliste med stakeholders.

Vi kan hjælpe dig med at finde ud af, hvilke stakeholders der er interessante for dig. Vi laver en analyse af, hvem du allerede har i folden, og hvem der kunne være interessante at gå efter. Vi opsætter nogle kriterier ud fra data og generer en bruttoliste, som du kan gå efter. Og vi sørger også for, at du ved, hvad du vil tjene på at få kunden ombord. På den måde ved du, hvad det må koste i marketing-kroner at føre leadet frem til salg.

Derefter kan vi også hjælpe dig med at få dine interessenters opmærksomhed. Vi laver en contentplan og kampagneplan for din markedsføring og sætter gang i annonceringen, så vi kan få fat i de rette personer med det rette indhold på det rette tidspunkt. Alt, hvad vi laver, er funderet i data, og vi laver en rapporteringsmodel, så du kan bruge tiden kan følge med i udviklingen.

Der ligger meget arbejde i at lave personligt og målrettet content. Det kan eksempelvis handle om at skabe en helt personlig hjemmeside til din stakeholder med specifikke landingssider, som understøtter de forskellige budskaber, der skal til for at pushe salg. Vi anbefaler at producere content til tre og fire steps for hver specifik stakeholder. Men der er altid mulighed for at begynde småt og skalere op. Det vigtigste er at få leadet samlet op og få det ind i din database.

Med digital marketing er du med til at understøtte sælgeren og salgsprocessen i din virksomhed, så du i sidste ende får flere kunder og øget salg.

Skal vi tage en snak om account-based marketing?

Har du brug for sparring omkring account-based marketing? Vi har hjulpet mange virksomheder med den mest optimale måde at håndtere og fange interessanters opmærksomhed på.

Tag endelig fat i os og lad os tage en uforpligtende snak.