Få det optimale ud af din annoncering med feed-optimering

Har du ikke fortalt Google og PriceRunner, hvilken produktkategori dit produkt ligger i, risikerer du, at det ikke bliver vist i de relevante søgninger. Det kan betyde, at din shop går glip af vigtige visninger og klik på dine produktannoncer og derved misser potentielle salg. Dette er bare et af mange eksempler på, hvorfor det er vigtigt at optimere dine produktfeeds.

Med et optimeret feed lægges hele grundlaget for at få det optimale ud af din betalte annoncering. Jo stærkere dit produktfeed er, jo bedre er forudsætningerne for at få din annoncering til at performe.

Hvad er feed-optimering?

Feed-optimering handler i første omgang om at skræddersy dit produktfeed, så det matcher den enkelte salgskanal og dennes krav så godt som muligt. Dernæst handler det om at berige dine produktdata med så meget relevant information som muligt.

De fleste shopsystemer kan generere et produktfeed, men oftest er det en direkte spejling af de data, der står på produktets landingsside, hvilket i sjælden grad opfylder kravene til de enkelte salgskanalers produktfeeds. Den eneste mulighed man så har for at optimere produktdata i feeds, er at rette direkte på produktsiden, hvilket i langt de fleste tilfælde har negativ indflydelse på både kundeoplevelse og konverteringsrate.

Vi anbefaler derfor at benytte et såkaldt feedhåndteringsværktøj, som er et stykke software, der giver mulighed for at ændre og optimere dine produktdata. Det kunne fx være at tilføje brand, farve og størrelse til produkttitlen eller udregne en procentbesparelse ud fra tilgængelige prisdata.

Hvad kan vi hjælpe dig med?

Vi kan hjælpe med alt fra rådgivning, til feed-optimering og håndtering. Vi rådgiver både teknisk og strategisk ud fra best practice, så du får et overblik over mulighederne. Vi har altid fokus på at skabe det mest optimale setup for dig.

Derefter ser vi på, hvilke data du har, og hvordan vi optimerer det til forskellige regelsæt, eksempelvis Googles, Facebooks og Pricerunners. Vi anbefaler altid et dedikeret feed til den enkelte salgskanal, fordi det øger performance på de enkelte salgskanaler mest muligt. Vi står for både opsætning og den løbende vedligeholdelse.

Vi har stor ekspertise på tværs af alle brancher og salgskanaler inden for feed-optimering samt håndtering, og vi kender derfor de mange muligheder, så du kan få den mest optimale løsning.

Brug dine data til meget mere

Feed-optimering kan mere end bare at blive anvendt på salgskanaler. Det kan også bruges på tværs af dine egne systemer, så du kan få det optimale ud af dine data. Det kan eksempelvis være en e-avis eller en e-mail, der bliver produceret automatisk ud fra dine datasæt. Vi er teknisk langt fremme på dette felt. Tag fat i os, og vi laver en skræddersyet løsning til dig, så du kan udnytte din data fuldt ud.

Skal vi hjælpe dig med dine feeds?

Har du brug for rådgivning og hjælp til at gennemskue den mest optimale feedhåndtering? Vi har mange års erfaring med feedoptimering, og vi vil hellere end gerne rådgive dig på rette vej.

Tag endelig fat i os og få en uforpligtende snak om feedoptimering.