Google Shopping er i vækst

I dag fylder annoncerne mere og mere øverst i søgeresultaterne, og både Google Ads og Google Shopping er derfor nogle af de mest effektive metoder til at blive set hos forbrugerne. Google forsøger altid at optimere brugeroplevelsen blandet andet ved at gøre plads i Google Ads-annoncerne til så meget (specifik og relevant) tekst som muligt samt med Google Shopping at gøre det så gennemskueligt som muligt for forbrugerne.

Forskellen på Google Shopping og Google Ads (tidligere AdWords)

Både Google Ads og -Shopping er betalte annoncer, der kommer frem øverst i søgeresultatet, når du har søgt efter noget i browseren. Begge slags annoncer er lavet ud fra specifikke søgeord, så annoncerne kun kommer frem, når bestemte søgninger indtastes af forbrugeren. Dermed rammer man kun de forbrugere, der kunne have en reel interesse i produktet eller ydelsen. Smart!

Men hvad er forskellen på de to former for annoncering så?

Google Ads er tekstannoncer, hvor du ud fra teksten kan ramme forbrugerne. I Google Ads kan selv den mindste virksomhed være med, da der ikke kræves noget minimumsbudget og du kun betaler for antal klik på annoncen. Du betaler altså ikke for alle dem, der ser din annonce, men ikke klikker sig ind på den.

Google Shopping er billedeannoncer, hvor du rammer på det visuelle samt pris. Billedeannoncerne præsenterer enkelte produkter og altså ikke miljøfotos, personfotos osv. Det vil sige, at når du søger på Google, fx efter ”røde stiletter”, så vil du straks kunne se ud fra de viste Shopping-annoncer, om en af de viste røde stiletter er noget for dig. Disse Shopping-annoncer fungerer lidt ligesom Pricerunner, hvor du hurtigt kan sammenligne priser og produkter. Du ved altså helt specifikt, hvad du kommer ind til, hvis du klikker på annoncen. Netop derfor har Shopping-annoncer en rigtig god konverteringsrate og derfor kan det løfte din online forretning til nye højder.

Målrettet annonceindsats gav Kaufmann stor økonomisk succes

Som et eksempel på en forretning, hvor netop Google Shopping har givet stor økonomisk succes, kan nævnes den mere end 100 år gamle herretøjsforretning Kaufmann. Google fremhæver Kaufmann som en interessant case pga. de skarpe resultater de opnåede, da vi satte ind med en målrettet Shopping-kampagne:

  • 44% øgning af online omsætning
  • 267% forbedring af CTR
  • 71% konverteringsstigning

Tallene taler for sig selv. Højkvalitets og velorganiseret information har gjort at Google kunne vise de mest relevante annoncer der matchede forbrugernes søgninger.

Hav styr på dit Google Shopping feed

For at opnå succes med Google Shopping er det vigtigt, at du har styr på dit Google Shopping feed. Du kan ikke styre de ord du bliver vist på direkte, men kun igennem den data du sender til Gogole via dit feed. Det er vigtigt at få oploadet et feed, der er så beriget og optimeret til Google som muligt.

Det sikrer, at brugerne altid finder det rigtige produkt, når de foretager en søgning. Feedet skal altid indeholde de rigtige informationer, så f.eks. pris og produktbillede på selve annoncen rent faktisk matcher, det som forbrugerne ser, når de klikker sig ind på din landingsside.

Skal vi forøge din omsætning?

Skal vi hjælpe dig med at forøge din omsætning? Lad vores certificerede Google Ads-specialister hjælpe dig med at drive rentable Google Shopping og Google Ads-kampagner. Vi lyver ikke, når vi siger at vi er virkelig gode til det. Som Google top performer ligger vi i den absoluttet top på Googles vurdering af både kundeservice og ikke mindst effektivitet.

Hos Web2Media får du den bedste rådgivning samt en nøje planlagt strategi, der sikrer dig fremgang på de områder, du ønsker. Vi ved, at en effektiv kampagne kræver forståelse for netop din specifikke forretning. Lad os kigge på dine kampagner. Vi er sikre på, at vi kan optimere dine annoncer.

Vi hjælper blandt andet:

Download Google Shopping-guide

Vil du opnå succes med Google Shopping? Download guiden, hvor vi deler ud af vores ekspertviden, og du lærer alle hemmelighederne bag en succesfuld annonce.

Skal vi tales ved om Google Shopping?

Har du brug for sparring, inspiration eller afklaring? Eller vil du gerne skære helt ind til benet og finde ud af, om det er den rigtige vej at gå for din virksomhed?

Så tag fat i os og få en uforpligtende snak.