Få det optimale ud af din tracking

En hjemmeside har til formål at få dine besøgende til at gøre det, du ønsker. Det fantastisk ved at dine besøgende bruger internettet og besøger din hjemmeside er, at du kan optimere alt det, der ikke fungerer optimalt. For at kunne optimere bedst muligt på din hjemmeside er det ideelt at have så meget data som muligt, der kan tolkes på. Ved brug af analyseværktøjer og tracking, kan du optimere processen, som de besøgende er igennem på din hjemmeside.

Når du løbende optimerer hjemmesiden ved hjælp af data, kan du få de besøgende til at konvertere endnu bedre. Det er muligt at tracke hele brugerrejsen fra start til slut, hvis dine analyseværktøjer er opsat korrekt. Hvis du har det rette analyse- og tracking-setup, kan du faktisk tracke på alt, lige fra hvornår personen forlader siden, til hvilken landingsside det sker på. Du kan sågar tracke, hvilke knapper de besøgende trykker på undervejs.

Det mest anvendelige tracking- og analyseværktøj er Google Analytics. Med Google Analytics kan du skabe et billede af, hvem dine kunder er, hvor de kommer fra, hvor længe de bliver på din hjemmeside og meget mere. Derudover kan du, ud fra den indsamlede data, vurdere, hvilke sider der kan optimeres, hvilke landingssider der performer bedst, og hvordan konverteringsraten er.

Vi laver det mest optimale tracking- og analyse-setup for din virksomhed

Vi hjælper dig med alt fra dataopsamling via Google Tag Manager og datastruktur i Google Analytics til udarbejdelse af analyser og dashboards i Google Data Studio med dine vigtigste data og KPI’er. På den måde får du et retvisende og konkret billede af dine brugeres adfærd, din webshop eller websites performance og dine vigtigste mål.

Data og tekniske opsætninger ligger i vores DNA. Vi har erfaringer med og ansvar for en lang række af landets største og mindste setups, og vi kan hjælpe dig i mål med en skræddersyet løsning. Vores eksperter har den nyeste viden og know how, så du får mest mulig ud af dine data.

Ingen opgave er for stor eller lille. Er du klar til, at vi sammen løfter dit analysegrundlag til det næste niveau?

Det er vigtigt, at du opsætter dine mål korrekt

Vil du have det optimale ud af din tracking er det altafgørende, at du opsætter de korrekte sporingskoder på dit website. Du kan opsætte mange forskellige mål i Google Analytics, hvor du kan tracke brugerens adfærd. Et hændelsesmål kan eksempelvis være, at de besøgende skal tilmelde sig et nyhedsbrev eller klikke på en bestemt knap. Uanset, hvilke mål du har opsat, skal det opsættes sådan, at du kan tracke på det undervejs. Google Analytics bruges til at registrere, om dine besøgende opfylder de mål, du har sat op, når de besøger dit site.

Skal vi hjælpe dig med tracking og analyse?

Har du brug for sparring og hjælp til at gennemskue hele dit setup? Vores specialister har mange års erfaring med tracking og analyse, og de kan sikre dig det helt rette setup.

Tag endelig fat i os for en uforpligtende snak.