E-mailmarketing

Vidste du, at vi tjekker e-mail som aldrig før, og at vi i dag er online som aldrig før. Du kender det sikkert godt fra dig selv. E-mails, herunder nyhedsbreve, bliver tjekket hen over morgenmaden, mens du børster tænder, i bussen, toget, på jobbet, mens du laver mad, mens du ser TV, og lige inden du slukker lyset og lægger hovedet på puden om aftenen.

Hele 61 % siger, at de gerne vil modtage reklamemails og nyhedsmails hver uge og 28 % vil gerne have dem oftere. Derfor har nyhedsbreve - også kaldet e-mailmarketing - så stort et potentiale. E-mailmarketing er effektivt, og 66 % af forbrugerne har købt online som direkte resultat af et nyhedsbrev. Hvad er det så, der gør det til så stærkt et produkt?

Vi arbejder eksempelvis med:

Content-baseret e-mailmarketing

Nyhedsbreve drejer sig helt enkelt om relationer og indhold – content-baseret e-mailmarketing. Mennesker vil gerne handle med og høre fra rigtige mennesker og ikke med kedelige grå betonkasser. Rigtige mennesker, som laver fejl, og som har noget på hjerte.

Historiefortællere, som vi kan forholde os til. Og det er uanset, om det er nyhedsbreve fra erhverv til privat eller fra erhverv til erhverv. Det handler ikke, om det produkt eller den ydelse du sælger, men om de historier, du kan fortælle. Med e-mailmarketing kan du skabe indhold, som giver dine kunder værdi, og som giver dem lyst til at blive ved med at høre fra dig.

Folk køber ikke produkter og services. De køber relationer, historier og magi. Folk vil have det der ekstra. Den følelsesmæssige bonus de får, når de køber noget, de godt kan lide. Idéen er at skrive, så folk hører det, og det går igennem deres hjerner og lige i deres hjerter. Bruger du dit nyhedsbrev til at fortælle historier, som går i hjertet på dine kunder?

Skaber du engagement hos dine kunder med din e-mailmarketing ved at give dem mere værdi end salgstaler? Hos Web2Media arbejder vores eksperter med målrettede engagementsserier, som skaber de stærke relationer til dine kunder. Sådan bliver det dig de husker, næste gang de har brug for din ydelse eller dit produkt.

Nyhedsbreve

Udnytter du dine nyhedsbreve godt nok? Eller skriver du et enkelt nyhedsbrev i ny og næ, som ikke rigtig giver dig de resultater, du ønsker? Så lad os kigge på dit e-mailmarketing-setup. Det handler ikke så meget om at få det skrevet grammatisk korrekt, men handler i stor grad om at give dine kunder værdi og med at skabe de langvarige relationer som på sigt leder til salg.

Det gode ved nyhedsbrevet er, at du selv 'ejer' kanalen. Du behøver ikke betale for hverken visninger eller klik. Det er derfor den mest omkostningseffektive digitale kanal.

E-mails er 40 gange bedre til at fastholde kunder end Facebook og Twitter, siger nogle statistikker. Det giver det langt højeste Return On Investment i forhold til trykte medier og sociale platforme. Derfor er det en god idé at få kigget på dit eget nyhedsbrev og dit setup.

Sender du dit nyhedsbrev ud ofte nok? Eller er du (stadig) bange for at spamme dine modtagere og skræmme de potentielle kunder væk? Når du sender nyhedsbreve ud, handler det om at turde være dig selv og at få sorteret ikke-køberne fra.

E-mailmarketing handler nemlig ikke om at please alle på din nyhedsbrevsliste men om at ramme den målgruppe, som på sigt kan blive til betalende kunder i din forretning. Det sker ikke, hvis du skriver kedelige nyhedsmails, som ikke vækker følelser og begejstring, men som slettes og glemmes lige så hurtigt, som de rammer indbakken.

Nyhedsbrevskabelon

Bruger du et professionelt nyhedsbrevsystem med en nyhedsmailskabelon, som er genkendelig for dine kunder, og hvor du kan måle og tracke, hvad dine kunder gør og effekten heraf?

Sørger du for, at dine modtagere automatisk får e-mails ved tilmelding, fødselsdage osv?

Lad os sætte dit e-mailmarketing og dine nyhedsbreve i system, så dine fremtidige nyhedsmails kommer ud på en professionel måde med et personlig touch. Kontakt vores e-mailmarketingafdeling, hvor en af vores konsulenter vil hjælpe dig med dine nyhedsmails og din e-mailmarkedsføring.

Vi laver e-mailmarketing for blandt andet:

Samtlige projekter, der sættes i søen, bliver fulgt helt til dørs, og faglig sparring er en del af pakken, hvilket har stor betydning for en virksomhed som Inspari, hvor der konstant er mange bolde i luften.

Mads Bloch Lemvigh
Online marketingmanager hos Inspari A/S

Download e-mail-marketing-guide

Med denne guide bliver du klog på best practices om relevant indhold, trends og statistikker samt den gode emnelinje.

Skal vi tales ved om
e-mailmarketing?

Har du brug for sparring, inspiration eller afklaring? Eller vil du gerne skære helt ind til benet og finde ud af, om e-mailmarketing er den rigtige vej at gå for din virksomhed?

Så tag fat i os og få en uforpligtende snak.