Værdifuldt indhold giver flere leads

Whitepapers, e-bøger og guides er en vigtig del af din marketingsstrategi online, fordi de er med til at generere værdifulde leads, der kan føre til salg.

Med dem kan du skabe værdifuldt indhold for modtagerne, som de er villige til at afgive kontaktoplysninger for, typisk deres e-mail. Den kan du bruge til at sende målrettede, automatiserede e-mails og dermed nurse dine leads til at købe dine produkter eller ydelser. Læs om vores e-mailmarketing.

Whitepapers er også en oplagt mulighed for din virksomhed til at præsentere dine produkter eller fremføre en business-case. Men det er vigtigt at have fokus på at skabe værdi for læserne, enten ved at hjælpe dem med at træffe den rette beslutning eller sætte dit produkt eller ydelse ind i en større sammenhæng.

Hvad er et whitepaper?

Du kan bruge det som et marketingsværktøj til at genere salgsleads, oplyse om dine produkter eller fremføre en business-case. Det kan eksempelvis være, at du ønsker at fremlægge om en bestemt teknologi eller tilgang på baggrund af en business-case. Det kan også være, at du vil lave et mere teknisk whitepaper med fokus på en teknologis funktioner og fordele i forbindelse med din forretning. Det mest almindelige type er en blanding af de to, hvor du fremfører forretningsfordele med tekniske fordele og detaljer.

Formålet med et whitepaper er at støtte dine modtagere, beslutningstagere af den ene eller anden slags, i at vælge den rigtige løsning for dem, og selvfølgelig gerne helst din løsning frem for en konkurrents. Modtageren skal overbevises med gode, solide argumenter i form af lækkert og præcist sprog kombineret med et professionelt design.

Der findes flere forskellige udformninger, helt fra en enkelt side, såkaldte onepages, til 15-20 sider eller mere, der mere fyldestgørende beskriver din virksomhed og dine produkter. Eller måske et relateret emne til din virksomhed, som du ønsker at sætte fokus på og koble dine egne produkter eller ydelser med. I samme boldgade er guides eller e-bøger, der på lignende måde kan give brugerne værdi og genere leads.

Hvad kan vi hjælpe med?

Hos Web2Media kan vi hjælpe dig med at skrive et overbevisende og visuelt lækkert whitepaper. Vi har både den tekniske viden og erfaring til at hjælpe dig med at skabe et effektivt produkt.

Det er afgørende for det gode whitepaper, at tekst og design spiller sammen, og derfor arbejder vores tekstforfatter og designer tæt sammen for at skabe den optimale, visuelle oplevelse.

Vi er med hele vejen med løbende rådgivning og sparring fra den første idé til det færdige produkt. Vi sætter os grundigt ind i, hvad formålet er, så vi får lavet den optimale løsning til dig. Har du i forvejen en designmanuel, visuel stil eller tone of voice, fører vi den videre i designet og teksten, så den er tilpasset din virksomheds profil.

Vi kan levere både som online-dokument og på print. VI har en fast samarbejdspartner, der kan tilbyde en favorabel pris.

Det kan også være, at du selv ønsker at stå for tekst og design, og derfor i stedet har brug for rådgivning og sparring, i forhold til hvordan du skal bygge dit whitepaper op, og hvordan du skal formulere sproget og opbygge designet. Her står vi til rådighed med best practice og generel rådgivning, så du kan få skabt et professionelt produkt.

Vi har lavet adskillige whitepapers for en række virksomheder, der med succes har været brugt til leadgenerering. Har du brug for rådgivning om, hvorvidt whitepapers er det rette valg for din marketingstrategi, så står vi altid klar med råd og vejledning.

Har du brug for hjælp til whitepapers?

Vi hjælper dig gerne med at udarbejde et flot og brugbart whitepaper. Vi kan rådgive dig hele vejen, og hos Web2Media kan du få hjælp til både budskab, design og tekst.

Tøv ikke med at tage fat i os for en uforpligtende snak om whitepapers.