Marketing Automation:
Din genvej til flere kunder og kundepleje

 

Hos Web2Media er vi specialiserede i Marketing Automation. Via vores dedikerede Marketing Automation team bistår vi danske og internationale B2C og B2B virksomheder med succesfuld automatiseret marketing, der sikrer effektive marketing processer, øget kundetilgang og målrettet kundepleje for høj kundelivstid.

Dertil har vi i dag et stærkt og certificeret partnerskab med systemer som HubSpot og Agillic. Af andre specialeområder inden for Marketing Automation systemer kan nævnes ActiveCampaign, Marketo og Salesforce.

Gratis Marketing Automation sparring?

 

Hvad er Marketing Automation?

Kort fortalt er Marketing Automation en marketing disciplin og teknologi, der via målrettet strategi og et stærkt operationelt fundament kan løfte din forretning til nye højder.

Marketing Automation kan som ordet antyder, automatisere din marketing og sikre relevant, effektiv, værdiskabende og personlig kommunikation i hele kunderejsen. Du rammer de rigtige kunder med de rigtige budskaber på det helt rigtige tidspunkt, og du plejer dine eksisterende kunder bedre.

Men ikke nok med det. Marketing automation er også en vigtig spiller i forhold til leadgenerering for din virksomhed, da du igennem forskellige automatiserede tiltag kan tiltrække, konvertere og pleje kunder.

Idet at du automatiserer din marketing gør, at den også effektiviseres, og du sikrer samtidig, at ingen bolde bliver tabt på gulvet.

Som med så meget andet kræver et succesfuldt Marketing Automation set-up en fokuseret, målrettet og gennemarbejdet plan, hvor behov identificeres, system udvælges og implementeres samt kommunikation omkring brugerrejse opbygges. Men når denne del først er udviklet og overført til drift vil ressourcebesparelser opleves, alt imens maskinen automatisk kører og genererer forretning.

Læs mere om, hvad Marketing Automation er, hvordan vi arbejder med automatisering af marketing samt hvilke systemer vi er specialiseret i, og derfor kan rådgive om, når du skal sikre valg af det helt rette system for din virksomhed.

 

Vi arbejder dagligt med:

 

 

4 Marketing Automation faser

 

Vi ser Marketing Automation som en værdifuld disciplin, der giver dig som virksomhed mulighed for at tiltrække og fastholde kunder. Denne mulighed og proces har vi opdelt i 4 Marketing Automation faser:

  1. Tiltræk besøgende til dit website via klar digital strategi og inbound marketing
  2. Konverter besøgende til et leads via gated indhold så som whitepapers
  3. Konverter leads til kunder via automatiseret e-mailmarketing tilpasset kunderejse
  4. Plej kunder, så de køber igen og igen via automatiseret og løbende (segmenterede) e-mail udsendelser

Når du har konverteret dine besøgende til leads, kan du begynde at påvirke dem med skræddersyet indhold og budskaber, som får dem til at konvertere hurtigere til kunder, end hvis du blot sendte det samme budskab til alle.

Et godt eksempel på et skræddersyet budskab kan være en e-mail, du sender til dine leads – budskaberne kan eksempelvis være afhængige af brugerens adfærd på websitet eller deres interesser.

Dette er blot en af mange muligheder for at sætte kunden i centrum.

Hvilket Marketing Automation-system skal jeg vælge?

 

Med et automatiseret markedsføringssoftware så som HubSpot, Agillic, ActiveCampaign, Marketo og Salesforce pardot, har du mulighed for at følge potentielle kunder online, så du kan ramme dem med de rigtige budskaber på præcist det rigtige tidspunkt.

Hos Web2Media kigger vi ikke kun på etablerede spillere som dem vi har nævnt ovenfor. Vi tester hele tiden værktøjer, der kan booste vores kunders forretning og give dem en nemmere hverdag.

Marketing automation er uden tvivl fremtiden og efterhånden relevant for flere og flere virksomheder.

 

Glem ikke dine eksisterende kunder

 

Med Marketing Automation kan du lave effektive retention-programmer som aldrig før. Skab en god integration mellem jeres CRM og f.eks. HubSpot og Agillic I vil opleve en enorm ”empowerment” af jeres sælgere. Sælgerne kan f.eks. automatisk få besked, når en kunde har vist gentagen interesse for en side på jeres website – så de kan ringe til kunden, mens han/hun stadig er varm.

Mulighederne er mange, og det er ikke nogen hemmelighed, at en værdifuld implementering af marketing automation er en omfattende opgave. Men for mange vil det være den bedste vej at gå. Kontakt os og lad os drøfte, om og hvordan det vil fungere for jeres specifikke situation.

Virksomheder vi bl.a. hjælper med Marketing Automation:

 

Få 1 times gratis sparring

Vi vil gerne dele alt vores viden om, hvordan Marketing Automation kan styrke din virksomhed og marketing. Klik på knappen nedenfor og udfyld formularen. Så kontakter vi dig med 1 times gratis sparring.

Vi har haft et stærkt samarbejde med Web2Media under implementeringen af vores marketing automation-/ESP-system. Vi er i gode hænder – Web2Media har overblik, de tager initiativ, og de har godt styr på håndværket og teknikken.

Peter Lund-Sørensen
Head of Data & Insights at Egmont Publishing A/S

Har du brug for hjælp?

Sidder du med en konkret udfordring, eller vil du gerne møde os til en snak, workshop eller uforpligtende kop kaffe om dine muligheder med Marketing Automation?

Så klik og skriv til os her: