Hvilken værdi skaber gennemtænkt web-design?

Design har ufattelig stor betydning for, hvordan din hjemmeside konverterer, og hvordan dine kunder opfatter din brandidentitet. Har du et website, der er brugervenligt samtidig med, at det har en tiltalende visuel identitet, så vil du med garanti opleve øget konvertering og større kundetilfredshed.

Hvordan arbejder vi med web-design?

En udbredt misforståelse er, at web-design kun handler om, at en hjemmeside skal være pæn at se på. Men hos Web2Media arbejder vi med design ud fra Look, Feel og Usability. Det vil sige:

  • Hjemmesiden har et tiltalende, troværdigt og moderne visuelt udtryk, som matcher det enkelte brand
  • Hjemmesiden er en fornøjelse at bruge og skaber en god oplevelse for brugeren
  • Hjemmesiden har en gnidningsfri navigation, hvor brugeren altid kan finde det, de leder efter.

Når vi arbejder med web-design, så har vi altid særligt fokus på brugervenligheden. Vores mission er at skabe et intuitivt design, så brugeren ikke skal ”tænkte sig om” for at kunne navigere rundt. Vi fjerner alt unødvendigt støj og tager højde for konventionerne indenfor web-design. Det er centralt, at brugeren ved, hvordan de skal bevæge sig rundt, og hvor de skal klikke henne. På den måde sikrer vi, at brugeren aldrig er i tvivl om, hvor de er, og hvilken handling de kan foretage sig på siden.

Selvom vi altid har fokus på brugervenlighed og at overholde konventioner for web-design, så tænker vi også ud af boksen og sørger for at designet er moderne og up-to-date i sit udtryk. Vi skaber den røde tråd for din virksomheds visuelle identitet, så i får et genkendeligt og gennemgående udtryk, der kan anvendes på tværs af forskellige platforme.

Dansk Bilglas fik ny hjemmeside

Web2Media har hjulpet Dansk Bilglas med at designe et nyt website, der sætter brugeren i centrum og skaber flere konverteringer.

Vi startede med at foretage en lang række interviews med målgruppen. Her fik vi defineret målgruppens behov og krav og de problemstillinger, der fandtes på det eksisterende website. Ud fra denne viden udarbejdede vi wireframes (skitser) for at sikre en optimal opbygning og navigation på websitet.

Derefter forvandlede vi råskitserne til flotte prototyper, der præsenterede Dansk Bilglas og deres nye visuelle identitet.

For at sikre at brugernes krav blev imødekommet på det nye website, udarbejdede vi spørgeskemaer og interviewguides til brugertest. Disse findings blev efterfølgende anvendt til at skabe løbende forbedringer på det nye website.

Vi tilpasser designprocessen ud fra dine behov

Hos Web2Media er to designprocesser aldrig ens. Vi tilpasser altid processen ud fra vores kunders behov. Når vi skaber et web-design, har vi fem aktiviteter, som vi gennemgår alt efter behov:

  1. Indledende research med kunde og/eller slutbrugeren: Vi tager et indledende møde, hvor vi definerer kundens behov til designet. Dette kan kombineres med dataindsamling hos kundens målgruppe f.eks. i form af interviews, spørgeskemaundersøgelser eller screenrecordings.
  2. Wireframing og sitemap: Her skitserer vi websitets opbygning og struktur. Kunden får mulighed for at klikke sig rundt i skitserne, så de får en fornemmelse af navigationen på websitet. Ud fra disse indledende skitser, har vi hele tiden løbende dialog med vores kunder, så vi sikrer det mest optimale design.
  3. Prototyping: Her skaber vi websitets look and feel og udarbejder en klikbar prototype. På den måde får kunden en bedre fornemmelse af det færdige web-design, inden vi bevæger os videre til udviklingsfasen.
  4. Udvikling: Her udvikles websitet ud fra det godkendte design. Denne del af processen outsources til et udviklingshus. Her hjælper vi gerne med at finde den helt rigtige leverandør ud fra vores erfaringer og kompetencer på området.
  5. Test: Vi foretager altid interne tests af vores løsninger i samarbejde med vores kunder, men vi anbefaler også, at der foretages test med slutbrugeren, så vi sikrer, at web-designet opfylder målgruppens behov. Det kan enten være en test af prototypen (inden udvikling påbegyndes) eller efter udvikling af et test-site. På den måde sikrer vi, at vi får rettet flest mulige fejl inden lancering og sparer derved betydelige ressourcer.

Vi kan hjælpe dig hele vejen fra idé til færdig website

Web2Media designer ikke kun ud fra mavefornemmelse. Vi hjælper dig med at analysere forskellige former for data, så vi skaber det mest optimale design. Ud fra denne data designer vi en hjemmeside, der konverterer og skaber en god brugeroplevelse.

Vi kan hjælpe dig gennem hele designprocessen og mere til. Inden lancering af hjemmesiden sikrer vi f.eks., at hjemmesiden er SEO-optimeret, og at du har det rette tracking setup. Dette kan vi kun gøre, fordi vi er et 360 graders bureau, som har alle kompetencer til at skabe din succes online.

Skal vi tale om web-design?

Har du brug for sparring og hjælp til dit web-design? Vi har mange års erfaring med web design, og vi hjælper dig gerne på rette vej.

Tag fat i os og få en uforpligtende snak om web-design.