Hvad er vigtigt, når man skal vælge feed management system?

For nyligt kunne vi fortælle, at feed management platformen WakeupData er blevet opkøbt af Channable. Men hvorfor har du egentligt brug for et feed management værktøj? Og hvad betyder det for dig som kunde, at de to feed management platforme slår pjalterne sammen? Det kigger vi på i denne artikel.

 

Hvorfor skal du arbejde med feed management-systemer?

For at give dig et ordentligt indblik i, hvordan vi arbejder med feed-værktøjer, skal vi starte et andet sted. Nemlig, hvorfor er et feed management-system vigtigt at arbejde med?

Når du arbejder med e-handel til både privat og erhverv, har du brug for et godt og udbygget data-feed. Tit er et feed-management-værktøj et nødvendigt mellemtrin mellem din webshop og de enkelte salgskanaler som Google, Pricerunner og META for at kunne levere de rigtige informationer i den helt rigtige struktur for at kunne lykkes.

De fleste shopsystemer kan generere et produktfeed, men ofte er det en direkte spejling af de data, der er givet på produktets landingsside. Og det er sjældent netop de data, der er brug for på salgskanalerne. Derfor har du (ofte) brug for et feed management-værktøj.

Et optimeret feed er hele fundamentet for blandt andet din betalte annoncering, eller bør det være. For jo bedre og stærkere et produktfeed, du har, desto bedre er forudsætningerne for at få den bedste performance fra din annoncering. Men feed-værktøj kan bruges til meget mere end blot betalt annoncering: Senest har Google åbnet mere op for organisk visning af produkter og dit produktfeed kan også bruges til e-mailudsendelser.

 

Når vi i Web2Media arbejder med feed management, er det både i forhold til optimering af dit produktfeed, men også selve håndteringen af feedet. Vi laver en helhedsbetragtning til dig i vores rådgivning, så du får det feed-værktøj, som matcher dig bedst ud fra både et strategisk, men også teknisk synspunkt. Vi kigger ind i, hvad dit behov er til et feed management-system – er det udelukkende til annoncering, eller har du også andre kanaler, hvor dit feed ville kunne gøre nytte?

Vi vil altid gerne hjælpe definere den optimale feed-løsning med dig, så du kan få den fulde og størst muligt udbytte af dit feed. Læs eventuelt mere om produktfeeds og feed-optimering her.

 

 

Hvilket system er det bedste?

Web2Media har et bredt overblik over de forskellige flere feed management systemer. De mest gængse på markedet er:

  • Channable
  • DataFeedWatch
  • Productsup
  • GoToDataFeed
  • ChannelEngine
  • Feedonomics
  • WakeupData

Der kan være store forskelle på, hvad de forskellige feed management-systemer kan. Derfor er det afgørende, at du grundigt undersøger, hvilket værktøj der passer bedst til din forretning og behov. Vær særligt opmærksom på, at der er forskel på plugins og ’rigtige’ feedværktøjer. Plugins kan ikke det samme som et feedværktøj – hverken rent teknisk eller markedsføringsmæssigt.

Kort sagt: De eneste feeds, der virker, er dem, der fungerer optimalt med din forretning. Det skal være let og effektivt at lave feeds, der opfylder jeres specifikke behov.

 

Channable + WakeupData – et overblik

I forlængelse af Channables køb af WakeupData har vi fået et indblik i det nye Channable+WakeupData produkt. Her kan du få et hurtigt overblik over, hvordan deres fælles produkt kommer til at se ud i fremtiden:

  • Brugervenlig og intuitiv platform
  • Skalerbart – i et ekstrem konkurrencepræget e-commercelandskab er rækkevidde afgørende. Channable giver dig mulighed for at markedsføre produkter på tværs af over 2.500 markedspladser, marketing-platforme og prissammenligningssider.
  • Indbygget integration til Google Analytics og Google Ads, som sender performacedata på produktniveau direkte ind i værktøjet. Disse kan bl.a. bruges til dynamisk segmentering af produkter baseret på eksempelvist Omsætning eller ROAS.
  • Gratis onboarding og/eller migrering fra WakeupData til Channable
  • Avanceret styring af produktfeeds og automatisering af Search Engine Advertising.
  • Fortsat et af de hurtigste værktøjer – også selvom du har tilknyttet mere end 30.000 produktnumre.

 

Skal vi hjælpe dig?

Har du brug for hjælp til at finde det feed management-system, som giver dig og din forretning mest værdi for pengene, så tøv endelig ikke med at række ud til os. Du må også gerne kontakte os, hvis du endnu ikke ved, om et produktfeed er noget for dig og din virksomhed, og du blot er nysgerrig på at høre noget mere om mulighederne.

Skal vi hjælpe med at vækste din digitale forretning?