Intro til Google

Analytics 4

Google Analytics 4 (GA4) har efterhånden eksisteret i lidt tid. Der er løbende blevet tilføjet nye funktioner for at forbedre analyseværktøjet, og platformen er nu klar til at tage over for Universal Analytics (UA). Det betyder selv sagt, at man som bruger også skal begynde at tage stilling til og sætte sig ind i en ny brugerflade – hvis man ikke allerede har gjort det.

Er du én af dem, som stadig føler dig lidt på udebane, når du åbner din GA4, og startsiden ser helt anderledes ud, end hvad du er vant til, så fortvivl ej. I de følgende fem videoer vil vores Insights & Intelligence Manager Jonas Nørgaard Nielsen tage dig trygt igennem den nye GA4.

 

1. De tre vigtigste forskelle mellem UA og GA4

I første video af serien går vi igennem tre områder, som vi mener, er blevet forbedret i GA4 – cross device tracking, modellering vha. machine learning og en anden tilgang til attribuering.

 

2. Hvordan ændrer man i standardrapporterne?

I video 2 går vi igennem, hvordan man får den information ud af standardrapporterne, som man leder efter. Lær hvordan du sætter sekundære dimensioner på, tilføjer en sammenligning, skifter metrikker ud i en standardrapport, eller hvordan du begiver dig i kast med at lave en custom rapport.

 

3. Events i GA4

I tredje video dykker vi ned i events. Her lærer du, hvordan du kan se, hvilken information der sendes med hvert event, og så viser vi også, hvordan du kan tilføje custom dimensioner og metrikker, hvis du sender noget ekstra information i form af ekstra parametre med dine events.

 

4. Explore-fanen

I denne video går vi igennem explore-fanen. Vi ser på, hvordan du kan dykke endnu dybere ned i dataene, end hvad standardrapporterne tillader. Da der er så mange muligheder her, viser vi blot, hvordan du kommer i gang og laver en af de mere simple rapporter.

 

5. Målgrupper i GA4

I den sidste video af vores lille GA4-serie tager vi dig igennem, hvordan man bygger målgrupper i GA4, som man så senere kan bruge i sin annoncering. Som en test laver vi en målgruppe for de besøgende, der har tilføjet noget til kurven, men som ikke har fået fuldført købet.

 

Har du brug for hjælp?

Har du flere spørgsmål til GA4, eller er du blevet mere nysgerrig på, hvordan du kan få det mest optimale ud af dine data og din GA4? Lad os hjælpe dig med at se på dine muligheder.

 

Kontakt os i dag

Skal du bruge hjælp til Google Analytics 4?

Jonas Nørgaard Nielsen
Insights & Intelligence Manager