Det optimale feed er fundamentet for effektiv annoncering på tværs af platforme

Har du ikke fortalt Google og PriceRunner, hvilken produktkategori dit produkt ligger i, risikerer du, at det ikke bliver vist i de relevante søgninger. Det kan betyde, at din shop går glip af vigtige visninger og klik på dine produktannoncer, og derved misser du ud på potentielle salg - for blot at nævne et eksempel på, hvorfor det er vigtigt at optimere dine produktfeeds.

Et optimeret feed er hele grundlaget for at få det optimale ud af din betalte annoncering. Jo stærkere dit produktfeed er, jo bedre er forudsætningerne for at få din annoncering til at performe. Derfor anbefaler vi også 99 ud af 100 gange at bruge et dedikeret feed-værktøj til din betalte annoncering. Hvilket et det rigtige for dig? Lad os hjælpe dig med at afsøge dine muligheder.

Web2Media er i tæt samarbejde med bl.a.:

Hvad er feed-optimering?

Feed-optimering handler i første omgang om at skræddersy dit produktfeed til den enkelte salgskanal, såsom Google, Pricerunner, Facebook mv. Dernæst handler det om at berige dine produktdata med så meget relevant information som muligt.

De fleste shopsystemer kan generere et produktfeed, men oftest er det en direkte spejling af de data, der står på produktets landingsside, og meget ofte opfylder det ikke kravene til de enkelte salgskanalers produktfeeds. Den eneste mulighed du så har for at optimere produktdata i feeds, er at rette direkte på produktsiden. Bagsiden af det er, at det i langt de fleste tilfælde har en negativ indflydelse på både kundeoplevelse og konverteringsrate.

Vi anbefaler derfor at benytte et såkaldt feed-håndteringsværktøj, som er et stykke software, der giver mulighed for at ændre og optimere dine produktdata. Det kunne f.eks. være at tilføje brand, farve og størrelse til produkttitlen eller udregne en procentbesparelse ud fra tilgængelige prisdata.

Har du den rigtige løsning?

Vi kan hjælpe med alt fra rådgivning, til feed-optimering og håndtering. Vi rådgiver både teknisk og strategisk ud fra best practice, så du får et overblik over dine muligheder. Vi har altid fokus på at skabe det mest optimale feed-setup for dig.

Vi tager et grundigt kig på dine data, og på hvordan vi optimerer det til forskellige regelsæt, eksempelvis Googles, Facebooks og Pricerunners. Vi anbefaler altid et dedikeret feed til den enkelte salgskanal, fordi det øger performance på de enkelte salgskanaler mest muligt. Vi står for både opsætning og den løbende vedligeholdelse.

Vi har erfaringer med en bred vifte af over 150 e-commerce-kunder, og et bredt kendskab til langt de fleste feed-værktøjer. Herudover har vi et dedikeret team, som udelukkende optimere feeds og rådgiver om systemvalg ud fra en vurdering af dine øvrige platforme, dine ambitioner etc.

 

Brug dine data til meget mere

Feed-optimering kan mere end bare at blive anvendt på salgskanaler. Det kan også bruges på tværs af dine egne systemer, så du kan få det optimale ud af dine data. Det kan eksempelvis være en e-avis eller en e-mail, der bliver produceret automatisk ud fra dine datasæt. Vi er teknisk langt fremme på dette felt. Tag fat i os, så laver vi en skræddersyet løsning til dig, så du kan begynde at udnytte din data fuldt ud.

Vi er stolte af at være Platinum WakeupData Partner

Hos Web2Media fejrer vi vores nye status som platinum partnere med WakeupData. Dette samarbejde bekræfter vores dygtighed og indsigt i at optimere og rådgive om feedhåndtering og -optimering. Vi er stolte over, at vi sammen med WakeupData udvikler innovative løsninger til netop vores kunders unikke behov, hvilket lykkes i et tæt samarbejde baseret på tillid og reelle problemstillinger for vores kunder.

Kontakt os i dag

Skal vi hjælpe med at finde det rigtige feed-værktøj?

Har du brug for rådgivning og hjælp til at gennemskue den mest optimale feed-håndtering? Vi har mange års erfaring med feed-optimering, og vi vil hellere end gerne rådgive dig på rette vej. Få en uforpligtende snak med vores feed-specialist Thomas Overgaard.

Thomas Overgaard
Feed Specialist og rådgiver