Google Shopping er blevet til Performance Max

Det der tidligere hed Google Shopping er i dag blevet til Performance Max målrettet online salg. For nemheds skyld vil vi dog her stadigvæk referere til det som Google Shopping.

Annoncer fylder mere og mere øverst i søgeresultaterne på Google. Her er Google Shopping en af de mest effektive metoder til at skabe synlighed hos forbrugerne. Google Shopping gør det samtidig nemt at være forbruger, fordi annoncerne skaber overblik og gør købsoplevelsen gennemskuelig.

Google Shopping er billedannoncer, hvor forbrugeren både ser produktbillede og pris. En Google søgning på ”hvide sneakers”, vil således medføre visning af en række Shopping-annoncer med hvide sneakers, så du som forbruger hurtigt og nemt kan danne dig et billede af, om de viste sneakers er noget for dig – og hvilke sneakers der er billigst. Du ved altså allerede her, hvilket produkt du får vist, hvis du klikker på annoncen. Derfor har Shopping-annoncer ofte en høj konverteringsrate og kan løfte din online forretning markant.

For at opnå succes med Google Shopping er det dog vigtigt, at du har styr på dit Google Shopping-feed, som er den produktdata, du deler med Google. Du kan ikke direkte kontrollere hvilke ord, din annoncer bliver vist på, men de kan reguleres igennem den data, du sender til Google via feedet.

Sådan skaber vi vækst for vores kunder

Google Shopping er effektivt for rigtig mange af vores kunder. Vi har eksempelvis løfter den mere end 100 år gamle herretøjsforretning Kaufmann bl.a. vha. Google Shopping. Google fremhæver Kaufmann som en interessant case pga. de skarpe resultater, de opnåede, da vi satte ind med en målrettet Shopping-kampagne som medførte:

  • 44 % øgning af online omsætning
  • 267 % forbedring af CTR
  • 71 % konverteringsstigning

Velorganiseret information af høj kvalitet har bevirket, at Google kunne vise de mest relevante annoncer, der matchede forbrugernes søgninger – og det gav pote.

Hav styr på dit Google Shopping-feed

For at opnå succes med Google Shopping er det dog vigtigt, at du har styr på dit Google Shopping-feed, som er den produktdata, du deler med Google. Du kan ikke direkte kontrollere hvilke ord, din annoncer bliver vist på, men de kan reguleres igennem den data, du sender til Google via feedet.

Skal vi forøge din omsætning?

Lad vores certificerede Google Ads-specialister hjælpe dig med at drive rentable Google Shopping-kampagner. Som Google Premier Partner ligger vi i den absolutte top i Googles vurdering af kundeservice og ikke mindst effektivitet.

Hos Web2Media får du holistisk rådgivning samt en nøje planlagt strategi, der sikrer dig fremgang på de områder, du ønsker. Vi ved, at effektiv annoncering kræver forståelse for netop din forretning.

Vi hjælper blandt andet:

Skal vi tales ved om Google Shopping?

Har du brug for rådgivning om Google Shopping? Vil du gerne vide, hvordan du optimere din nuværende Google Shopping-setup, eller har du brug for at få oprettet kampagner helt fra bunden?

Tag endelig fat på os for en uforpligtende snak.