Kan det betale sig at investere i display-marketing?

Display-marketing er et langt billigere og hurtigere alternativ til den traditionelle annoncering i aviser og blade. Display er visuelle bannerreklamer, der skaber online synlighed. Det sikrer, at virksomheden altid er i forbrugerens bevidsthed og forbliver top-of-mind. Display-marketing er en kilde til en stor mængde trafik, så selvom forbrugeren ikke altid klikker på annoncen, så skaber det alligevel en øget kendskabsgrad til dit brand. Det betyder, at din potentielle kundebase bliver større, men også at du fastholder interesserede forbrugere inde i købstragten. Med displaykampagner kan du:

  • Øge din rækkevidde
  • Promovere dit brand
  • Skabe større produktkendskab
  • Øge salget
  • Få flere kundeemner

Hvad er Google display?

Du kender med garanti allerede til Googles tekstbaserede annoncer, men de visuelle displaykampagner er et perfekt supplement til at øge din virksomheds kendskabsgrad og tiltrække nye kunder til din forretning.

Via visuelle bannere er der større chance for, at forbrugeren husker jeres brand. Disse bannere kan være statiske billeder (JPG eller PNG), men det kan også være dynamiske og animerede billeder. Via Google-displaynetværket kan du nå ud til 90 % af hele verdens internetbrugere, som spænder over flere millioner websites, nyhedssider, blogs og Google-websites.

Hvornår er det relevant for dig?

Display-marketing er fordelagtigt at anvende flere steder i købstragten. Web2Media benytter bl.a. denne type annoncering øverst i købstragten til at skabe awareness hos forbrugerne og sikre, at forbrugerne ser dit brand, når de surfer online. Men det er også relevant i den nedre del af tragten (lower funnel) f.eks. i form af dynamisk retargeting, som målrettes ud fra tidligere besøgende på dit website. Det er et must-have for webshops at få opsat retargeting, da det er en meget relevant og effektiv annonceringsform.

Retargeting betyder, at dine kunder vil blive eksponeret for produkter, som de allerede har vist interesse for. Ved denne form for display-marketing vil brugeren være længere nede i købstragten og dermed have større sandsynlighed for at foretage et køb.

Vi hjælper dig med display-marketing fra A-Z

Målgruppe

Vi udvælger målgrupper, som skal eksponeres for annoncen. Det kan f.eks. være gennem custom intent. Custom intent er en målgruppe, vi skaber af mulige interesserede ud fra besøgende på andre websites, herunder også dine konkurrenters.

Det er en god metode, hvis du ønsker at udvide din kundeskare ved at sigte bredere i din annoncering. Du har også mulighed for at målrette mere specifikke målgrupper med dine kampagner.

Der er derfor store muligheder for at målrette dine displaykampagner til den helt rigtige målgruppe.

Placering

Hos Web2Media sætter vi en ære i at kvalitetssikre trafikken. Det vil sige, at vi altid går efter den mest relevante trafik for dine annoncer.

På Google betales der pr. klik, og det er derfor helt centralt, at vi får relevante klik fra annoncerne. Vi kvalitetstjekker altid de websites, som annoncerne placeres på, og flytter uegnede sider til vores blacklist.

På den måde sikrer vi, at annoncerne ikke bliver vist på sider, der er irrelevante eller af lav kvalitet.

Budskab og retningslinjer

Hos Web2Media har vi stor knowhow og erfaring fra mange forskellige brancher. Det betyder, at vi ved, hvad der virker, og hvad der ikke virker.

Derfor hjælper vi dig med de helt rigtige budskaber til dine kampagner, som fanger brugerens opmærksomhed.

Vi sikrer selvfølgelig også, at bannerne overholder Googles retningslinjer.

Grafik

Vi kan hjælpe dig med det grafiske udtryk på annoncerne. Du behøver ikke få fat på et reklamebureau for at få udviklet smukke og appellerende bannere til display-marketing. Vi kan nemlig hurtigt og nemt udarbejde dine bannere.

Vi fokuserer på at undgå ”banner blindness”, som er et begreb, der dækker over, at brugerne er begyndt at ignorere bannerreklamer.

De kigger derfor ikke på et banner, som skriger af reklame.

Vi kender derfor vigtigheden af, at annoncerne ser naturlige ud i konteksten, så de ikke skaber unødigt støj på siden, men samtidig fanger brugerens blik.

Hos Web2Media ser vi især en positiv performance på dynamiske bannere. Vi har derfor dygtiggjort os i at producere flotte, animerede og dynamiske bannere in-house til særdeles konkurrencedygtige priser.

Målgruppe

Placering

Budskab og retningslinjer

Grafik

Vi kvalitetssikrer altid din annoncering

Hos Web2Media er vi nogle af landets dygtigste til at analysere og anvende data. Vi har stor teknisk viden og anvender altid data som grundlag for vores annonceringsbeslutninger. Vi ligger særligt vægt på at kvalitetssikre vores displaykampagner. Vi sætter os derfor altid ind i, hvor trafikken kommer fra, og hvor annoncerne vises, så du opnår det bedste resultat. Vi har stor viden in-house, og som 360-graders bureau kan vi løfte alt fra de tekniske til de kreative opgaver.

Skal vi tage en snak om display-marketing?

Skal vi hjælpe dig med din display-marketing? Vil du gerne vide, hvordan du optimere jeres nuværende set-up, eller skal du i gang fra bunden?

Så tag endelig fat i os for en uforpligtende snak om display-marketing.