Skal vi ikke lige uddybe det?

Kaufmann er én af Danmarks ældste og største herretøjsforretninger med 18 fysiske butikker og en understøttende online webshop.

Siden Kaufmann blev etableret i år 1908, har høj service, ekspertviden og kvalitet været i centrum for kundeoplevelsen - det gælder både i de fysiske butikker og online.

For snart 10 år siden indledte Kaufmann en omni-channel rejse med lancering af deres webshop for at udfylde et stigende behov for online shopping - og her kom Web2Media ind i billedet for at hjælpe med at sikre synlighed og salg på webshoppen samt opgaven at drive trafik fra online til butik.

Mål:
Målrettet online marketing for øget salg i webshop såvel som i fysiske butikker

Kaufmann har lagt en omni-channel strategi, som favner et klassisk online shopping-univers, der samtidig skal understøtte de fysiske butikker både ift. at drive synlighed, inspiration og salg på begge platforme ud fra kundernes behov. Kaufmann har haft et klart mål om vækst og øget omsætning år for år.

Web2Media har år for år, sammen med Kaufmann, understøttet behovet for øget online tilstedeværelse, synlighed og derigennem salg gennem større og større reach og synlighed i markedet år for år.

Kaufmann har løbende udfordret Web2Media til at yde vores ypperste inden for alt fra strategilægning til fastsættelse af skyhøje, ambitiøse mål. Sammen med en tæt, daglig dialog og sparring samt konstant opfølgning på de taktiske indsatser, har resulteret i, at vi i dag sammen står stærkere end nogensinde på de digitale indsatser.

Strategi:
Løbende strategisk sparring, drift og udvikling for maksimalt marketing- og forretningsudbytte

Med de ambitiøse mål konstant for øje har Web2Media bistået Kaufmann med målrettet, intelligent og på flere og flere områder automatiseret marketing, som vi konstant arbejder på at fremtidssikre.

Web2Media har assisteret Kaufmann inden for de fleste aspekter af digital markedsføring lige fra strategi, over prioritering af de taktiske indsatser samt en handlingsplan for og eksekvering af:

  • Søgemaskineoptimering (SEO)
  • Google Ads
  • Facebook annoncering
  • Affiliate marketing
  • Marketing Automation
  • Influencer marketing
  • Youtube
  • Feed-optimering og -håndtering
  • Digital Strategi
  • Digitale Powertools

Desuden et samarbejde omkring de strategiske og taktiske aspekter af:

  • Sparring om og udvikling af kundeklub
  • Go-to-market strategi i udlandet samt en handlingsplan efterfølgende målrettet Sverige

Kort sagt har vi arbejdet målrettet på at sikre Kaufmann mest muligt udbytte af hvér en krone brugt på marketing.

Web2Media ønsker altid at forstå vores samarbejdspartneres forretning bedst muligt, så vi dels understøtter forretningsmålene bedst muligt samt kan bistå med løbende at tilpasse ressource- og spend-allokeringer ud fra de mål, vi sætter sammen, og de resultater vi skaber sammen.

Resultater:
Øget omsætning på 31% og vækst år-for-år siden 2012

Et tæt og løbende samarbejde mellem Web2Media og Kaufmann har sikret en agil marketingmotor, der har haft stor andel i den vækst, som Kaufmann har oplevet år-for-år siden 2012, hvor samarbejdet startede. Tallene taler for sig selv:

  • 31% stigning i omsætning pr. år.
  • 45,1 % stigning i omsætning via Google Ads pr. år
  • 5,42% forbedring i ROAS pr. år - begge ud fra CAGR
  • 20,4 % årlig stigning (CAGR) i sessions siden 2010
  • 11,93 % stigning i organiske sessioner pr. år siden 2012
  • 29,3 % stigning i organisk omsætning pr. år siden 2012
  • Gentagne nomineringer ved FDIHs årlige e-handelspriser
  • Nomineringer fra Google på Thinkwithgoogle.com
  • Finalist sammen med Web2Media i Googles Premier Partner Awards på tværs af hele EMEA

Skal vi fremhæve noget, som kendetegner Web2Media og Kaufmanns samarbejde, er det dengang vi - to dage før Black Friday - besluttede at køre på med en ambitiøs plan, som både skulle sikre salg på dagen og en stærk base for nye initiativer i tiden efter. Med en hurtigt udviklet strategi, som var både ambitiøs og specifik samt en detaljeret handlingsplan, formåede vi at sikre en tårnhøj ROI på vores fælles indsats. Samtidig understøttede indsatsen brandet samt sikrede endnu flere nye kunder i den efterfølgende loyalitetsskabelse. Sådan et projekt kan kun lade sig gøre med en høj grad af tillid baseret på gensidig 100% transparent tilgang til samarbejdet.

Sådan skaber samarbejdet værdi for Kaufmann

Kaufmann er vækstet år-for-år samtidig med, vi løbende har ageret ressource-partner for Kaufmann - både under spidsbelastningsperioder, samt når der sættes ambitiøse mål.

Resultaterne bunder i et mangeårige samarbejde, hvor Web2Media løbende har været en integreret del af marketingafdelingen samt forretningen og sikret strategisk sparring såvel som drift af operationelle opgaver - altid med konkrete resultater og et stærkt output for øje for Kaufmanns bedste.

Kaufmann fortæller om samarbejdet:

“Web2Media er vores forlængede marketingafdeling, der sparer os for mange interne ressourcer - samtidig sikrer de os den højeste faglighed og altid opdateret specialistviden. Selv om vi ikke fysisk sidder sammen, arbejder vi alligevel utrolig tæt over mail og telefon, hvor projekterne kører snorlige. Vi oplever en utroligt jordnær, proaktiv og ærlig samarbejdspartner med stor forretningsforståelse, der tager ansvar og altid er opdateret på nye muligheder for tiltag, som kan bidrage til mere salg og øget vækst.”

Dennis, Head of E-commerce

 

Skal vi også hjælpe dig?

Har casen vagt din interesse? Og vil du gerne have vores bud på, hvordan vi kan hjælpe din virksomhed med at vækste online og sikre maksimal marketing ROI? Så er du velkommen til at kontakte os - det forpligter ikke.