Ved hjælp af WakeupData’s Image Transformation-løsning i kombination med intelligent regelopsætning sikrede vi et automatiseret set up, der kunne sikre de mange tusinde produkter altid fremstår stærkest og med det rette opdaterede budskab.
Image Transformation er et redskab, der kan bruges til at tilføje et custom design og filter til dine produktbilleder i Facebooks dynamiske annoncer. Det tillader os at sætte et stærkt præg på det visuelle udtryk og skabe større forbindelse til afsenderen via logo, virksomhedens farver og meget mere.
Et skræddersyet design er en ideel måde at tage ejerskab over annoncer. Det får dem til at stå tydeligere frem blandt al ”støjen” på Facebook. I dine Facebook-annoncer betaler du pr. visning. Derfor handler det om at gribe hver en chance for at give sin visning værdi både direkte gennem salg og indirekte gennem branding.
MÅL: At øge klikraten på Facebook-annoncer
Vi ønskede at få SPORT 24’s annoncer på Facebook til at stå stærkere og tiltrække mere opmærksomhed.
Hovedformålet med kampagnen var at øge klikraten og dermed sikre større reach for samme spend og ultimativt forbedret ROAS. Denne metode har i høj grad levet op til vores forventninger, og resultaterne taler for sig selv.
METODE: At bruge Image Transformation
SPORT 24 har siden august 2018 kørt med et custom design, der fokuserer på at italesætte deres tilbud på en attraktiv måde uden at skabe støj på billederne.
Billederne viser annoncerne før Image Transformation og efter:
Vi sørgede for, at det anvendte design var lavet til at vise forskellige grafiske elementer afhængigt af prisregler. Desuden matchede farverne nogle af de farver, der blev anvendt på hjemmesiden, og styrkede derigennem kontinuiteten imellem annoncen og brugerens oplevelse på hjemmesiden.