Skal vi ikke lige uddybe det?

Ved hjælp af WakeupData’s Image Transformation-løsning i kombination med intelligent regelopsætning sikrede vi et automatiseret set up, der kunne sikre de mange tusinde produkter altid fremstår stærkest og med det rette opdaterede budskab.

Image Transformation er et redskab, der kan bruges til at tilføje et custom design og filter til dine produktbilleder i Facebooks dynamiske annoncer. Det tillader os at sætte et stærkt præg på det visuelle udtryk og skabe større forbindelse til afsenderen via logo, virksomhedens farver og meget mere.

Et skræddersyet design er en ideel måde at tage ejerskab over annoncer. Det får dem til at stå tydeligere frem blandt al ”støjen” på Facebook. I dine Facebook-annoncer betaler du pr. visning. Derfor handler det om at gribe hver en chance for at give sin visning værdi både direkte gennem salg og indirekte gennem branding.

MÅL: At øge klikraten på Facebook-annoncer

Vi ønskede at få SPORT 24’s annoncer på Facebook til at stå stærkere og tiltrække mere opmærksomhed.

Hovedformålet med kampagnen var at øge klikraten og dermed sikre større reach for samme spend og ultimativt forbedret ROAS. Denne metode har i høj grad levet op til vores forventninger, og resultaterne taler for sig selv.

METODE: At bruge Image Transformation

SPORT 24 har siden august 2018 kørt med et custom design, der fokuserer på at italesætte deres tilbud på en attraktiv måde uden at skabe støj på billederne.

Billederne her viser ændringerne før Image Transformation (venstre) og efter (højre) af annoncerne:

Vi sørgede for, at det anvendte design var lavet til at vise forskellige grafiske elementer afhængigt af prisregler. Desuden matchede farverne nogle af de farver, der blev anvendt på hjemmesiden, og styrkede derigennem kontinuiteten imellem annoncen og brugerens oplevelse på hjemmesiden.

RESULTATER: Øget klikrate på 15 %

Udrulningen af et custom design viste gode resultater for perioden august til december 2018.

Sammenlignet med perioden før viste det, at:

  • Klikraten er steget med over 10 %
  • *ROAS er steget med over 70 %

Sammenlignet med året før viste det, at:

  • Klikraten er steget med over 15 %
  • *ROAS er steget med over 100 %

*ROAS er dels misvisende i dette tilfælde, fordi der også blev foretaget øvrige ændringer i perioden (Advanced Pixel Matching), som gjorde indvirkning på ROAS.

Resultaterne har været med til at forsvare mere end en fordobling af budget i forhold til året før – og vi ser fortsat et meget højt niveau på annoncerne.

Hvordan skaber vi værdi?

Web2Media har specialiseret sig i disse algoritmer og feedbaserede løsninger, der skaber et stærkt, visuelt udtryk, kombineret med automatiske og intelligente opdateringer.

Vi hjælper derfor meget gerne med alt lige fra at sikre, at feedet er opdateret, har de rette informationer samt sætter de rette expressions, som får de tal frem, vi ønsker.

Sidst, men ikke mindst, sikrer vi, at det kører igennem WakeupData’s Image Transformation-løsning.

Læs om digital strategi
Læs om hvordan vi kan hjælpe dig

Book uforpligtende sparring

Kig forbi Hundehuset, og lad os tage en snak om din online forretning.
Her er roligt og rart, og vi garanterer, at du får værdi med herfra.

Vi bider ikke – og det binder ikke!