Vil du have dine annoncer til at se sådan her ud omkring juletid?

Hvad ville der ske, hvis dine Google Ads-annoncer så sådan ud til jul?

 

Eller hvis de så sådan ud i de varmeste sommermåneder?

 

Er automatiserede Google Ads (AdWords) vejen frem?

Vi støder ofte på spørgsmålet fra vores kunder, om automatiseret Google Ads ikke kunne være interessant for dem. De har netop hørt om et stykke Google Ads-software fra en telefonsælger, som har fortalt dem om det og vist dem cases, hvor der har været stor fremgang ved at bruge deres system.

Vores svar er ofte: "I teorien kunne det være en god ide, men vores erfaring siger, at det ikke holder i praksis". Der er nogle teoretiske forudsætninger, som gør, at vi altid ender med det svar, og dem vil vi gerne fortælle mere om.

Hvis du er på et stort og ikke-forandrende marked?

Så er automatiserede værktøjer til Google Ads et fint redskab. Automatiseret Google Ads er godt til store markeder, der er konstante og uden for meget sæson.

Download Google Shopping-guide

Vil du opnå succes med Google Shopping? Download guiden, hvor vi deler ud af vores ekspertviden, og du lærer alle hemmelighederne bag en succesfuld Google Shopping-annonce.

Er du på mindre markeder, der har sæsonudsving og løbende skal holdes up to date?

Så lad Google Ads-rådgivere med forståelse og med en holdning til, hvad der sker fremadrettet, stå for dine Google Ads og få den menneskelige føling med tingene.

Hos Web2Media har vi certificerede Google Ads-specialister, der ser over 100 hjemmesider og Google Ads-annoncer hver dag. Mennesker, som elsker at dykke ned i alle tallene og analysere dem på kryds og tværs for at få det mest optimale resultat. Og som har en lyst og holdning til at forsøge nye ting, som er relevante for den kommende sæson.

Automatiserede værktøjer til Google Ads (AdWords)

De automatiserede Google Ads laves af intelligente softwaresystemer, som automatisk sørger for, at dine Google Ads-annoncer bliver budt op til den rigtige pris og fordeler budgettet – baseret på dine egne data og bedst performende søgeord. Smart og enkelt!

Men har du sæsonaktuelle varer, som skal sælges nu og her? Vil du betale for Google Ads, som ikke er relevante for årstiden? Vil du have et fremadrettet syn, hvor der tages højde for aktuelle tendenser? Så kommer du til at mangle den menneskelige føling med tingene på markeder, der ikke er konstante, og hvor der er forskellige sæsoner.

Automatiserede Google Ads reagerer bagudrettet og baserer deres bud og klikpriser på annoncer, der har performet godt. For eksempel vil systemet i efteråret byde højt på sommertøj, der har performet godt.

Hvad er det smarteste på bagkanten af en sæson?

Der skal naturligvis lukkes ned for annoncer med sommertøj, og fokus skal justeres til efterårs- og vintertøj. Derudover vil automatiserede Google Ads heller ikke være på forkant med ting som julesalg, udsalg osv., da det kræver et fremadrettet syn. Hvad bliver udbyttet, hvis budgettet automatisk allokeres uden stillingtagen til sæsonskifte?

Vores menneskelige Google Ads-eksperter er på forkant med sæsonskifte og sørger for, at det er de rigtige af dine Google Ads-annoncer, der vises – og investeres i.

Hos Web2Media analyserer vi altid på tværs og må indrømme, at vi har måttet sætte spørgsmålstegn ved mange af de nøgletal, som disse automatiserede systemer forsøger at sælge sig ind på. De er altid baseret på egne data – og ikke de fælles data, som man bør analysere på.

Gør man det, så ser man desværre, at tallene ikke altid er så gode – langtfra endda desværre. Med andre ord er resultatet af automatiserede Google Ads i Danmark ofte, at det viser sig kun at være ganske få søgeord, der performer godt, og hvor man får noget ud af systemet.

Kort sagt, Danmark er simpelthen for lille et marked med for lidt variation i søgninger til, at det kan betale sig. Det er umuligt at udnytte dataene på den optimale måde uden en menneskelig føling med markedet og sæsonerne. Hos Web2Media kan vi sagtens håndtere det manuelt.

Tag fat i os, hvis du har brug for hjælp

Sidder du inde med spørgsmål eller andet, så er du altid velkommen til at kontakte os i Hundehuset.

Kontakt mig