Web2Medias e-commerce-barometer for oktober 2023

Efter en september, som efterlod sig meget at ønske, er resultaterne i oktober en helt anden sag. Vi er igen enten i indeks 100 eller derover på samtlige af de fire tal, vi holder et ekstra øje med.

 

Resultater i oktober

Det mest lovende er naturligvis, at købekraften følger med interessen. Omsætningsindekset er nemlig på 105, og det er igen på højde med sessionsindekset. Det er alt andet lige lovende i forhold til, at vi nu går ind i de to mest travle måneder for langt de fleste webshops, hvor mange håber på, at årets Black Days og julesalg slår tidligere års rekorder. Der er selvfølgelig også en del virksomheder, der ikke kan genkende, at det har været en god oktober, men når vi skærer virksomhederne over en bred kam, er der altså en svag positiv tendens. Herunder kan du se tallene for oktober.

 

Tallene bag Web2Medias e-commerce-barometer

Web2Medias e-commerce-barometer bygger på data fra et bredt udsnit af Web2Media-kunder, hvis primære forretning er e-handel. Udviklingen i forhold til sidste år udregnes måned for måned for hver virksomhed, hvorefter der laves et gennemsnit af dette, hvilket gør, at ingen virksomheder vægter højere end andre. Til sidst har vi fjernet outliers inden for hvert indeks, hvilket giver os et trimmet gennemsnit, som kan bruges til at vise tendenser i udviklingen, hvilket også resulterer i, at der kan være et forskelligt antal kunder i hvert indeks.

 

Hvad skal du være opmærksom på i november?

De flestes øjne er nok rettet mod Black Week, og det er af en god grund. Black Friday er dagen, hvor nogle kan hente en hel måneds omsætning på en enkelt dag, så det er bare her, alt skal spille, og taktikken skal være lagt. Så har du en strategi for, hvad der skal ske på dagen? Er der sat mailflows op, og er der flere kampagnemails planlagt, så folk ikke skal lede efter dine tilbud, men i stedet får de bedste tilbud præsenteret.

Skal vi hjælpe med at vækste din digitale forretning?