Black Friday guide 2019: To afgørende faktorer for succes – hele året rundt

Black Friday er blevet stort - kæmpestort! Og i år falder dagen endda på lønningsdag, den 29. november. Samtidig er dagen så tæt på december, at en del af julegavesalget bliver lagt på Black Friday. 

Der er altså lagt i ovnen til nye omsætningsrekorder - både på selve dagen og i perioden før og efter.

Som flertallet, der arbejder inden for E-Commerce, er du sikker i fuld gang med overvejelser omkring og forberedelserne til, hvordan din forretning får størst muligt udbytte af Black Friday 2019. Skulle du have glemt én eller to detaljer i forberedelserne har vi udarbejdet en Black Friday Guide 2019, som sikrer, at din forretning kommer til at høste frugterne af den gennemtænkte strategi og veludførte indsatser hele året rundt. Guiden tager dig igennem disse steps:

  • Hvad skal du i gang med nu?
  • Hvad kan du vente lidt med?
  • Hvad er vigtigt på dagen?
  • Hvad skal du huske, når røgen har lagt sig?

Download dit eksemplar af guiden her.

Erfaring peger mod to faktorer for succes

Vores erfaring fra de seneste år peger entydigt på to afgørende faktorer for de forretninger, der får størst muligt succes på Black Friday:

    1. De har lagt en gennemarbejdet strategi - ikke bare for selve dagen, men en før-under-efter strategi
    2. De starter forberedelserne i god tid

Men handler Black Friday ikke "kun" om indsatser før og under den store shoppedag(e)? Slet ikke! Læs med og bliv klogere på, hvorfor "efter" er særligt vigtigt.

Derfor er "efter" særligt vigtigt

Rigtig mange forretninger – både online og offline – får nemlig alt for lidt ud af deres mange anstrengelser i forbindelse med Black Friday, fordi de fokuserer al opmærksomhed udelukkende på indsatserne og salget på selve Black Friday.

Dermed får de ikke samlet alt det guld op både før, under og efter Black Friday, som kan sikre markant vækst på den lange bane.

Derfor har vi sammensat en Black Friday guide 2019 med helt konkrete bud på hjælp til dig, som du kan have ved hånden under hele processen med at lægge en gennemarbejdet strategi og planlægge konkrete indsatser.

I guiden har vi skåret ind til benet og kun taget de vigtigste overvejelser og indsatser med, og så har vi prioriteret dem, ift. hvornår du bør kaste dig over dem – før, under og efter Black Friday.

Hvis du er den utålmodige type, kan du downloade guiden på linket herunder – men vi vil gerne dele et par godbidder med dig, som handler om, hvorfor Black Friday kan og bør give din forretning værdi hele året. Så læs gerne med videre, og hent guiden sidst i dette indlæg.

Hav øje for Customer Lifetime Value

Vi hører jævnligt Black Friday omtalt som en enkeltstående begivenhed, der kun skaber kortvarig eller måske endda slet ingen værdi, fordi nogle føler, de er nødt til at kannibalisere sin egen forretning – fx ved at sælge varer med for stor rabat.

Den følelse kan nemt opstå, hvis du ikke har øje for livstidsværdien (Customer Lifecycle Value) af både kunder og leads, du samler op i perioden op til og på selve Black Friday.

Det er en skam, for med den rette planlægning kan årets største shoppedag skabe værdi for din forretning hele året rundt og derved have en samlet værdi, der langt overstiger det enkelte besøg eller den enkelte ordre på selve Black Friday.

  • De nye kunder, du får, skal du give så god en oplevelse, at du fastholder dem i perioden efter og sørger for, at de køber igen og igen, så de bliver loyale kunder og ambassadører i din forretning.
  • De leads, som du samler op i perioden op til og på selve Black Friday, skal du sørge for løbende at påvirke, gennem eksempelvis e-mails eller re-targeting annoncering, så du i sidste ende konverterer dem til kunder.

 

Download Black Friday-guide

Med denne guide får du de bedste råd til, hvordan du får mest mulig ud af årets største shoppedag - både før, under og efter.

Har du spørgsmål eller brug for hjælp?

Indrømmet, vi ved godt, at der er meget at forholde sig til, når vi nærmer os den travleste periode på hele året – og at vi med vores Black Friday guide 2019 måske tilføjer endnu et par punkter til din allerede bugnende to-do liste.

Det kan være nemmere sagt end gjort at komme hele vejen rundt om alle de marketing-discipliner og -indsatser, som er fundamentet for at skabe langsigtet vækst i din forretning med udgangspunkt i en veleksekveret Black Friday.

De seneste år har vi hjulpet mange kunder med at planlægge og eksekvere succesfulde Black Friday-kampagner, og vores specialister brænder for at dele ud af deres viden omkring strategier, indsatser, kampagner, faldgruber og meget mere relateret til Black Friday.

Derfor må du endelig mig via formular nedenfor, hvis du har spørgsmål - til stort som småt. Vi vil hellere end gerne guide dig trygt gennem processen med at blive klar til årets største shoppedag og sikre, at din forretning også høster udbyttet af indsatserne lang tid efter, at røgen har lagt sig den 29. november.

Med ønsket om en fantastisk Black Friday 2019.

Kontakt mig