Skal vi ikke lige uddybe det?

Coolshop.dk sælger en række forskellige varer fra elektronik til legetøj og makeup.

Da vi overtog annonceringen for Coolshop.dk, havde de allerede et professionelt setup i Google Ads. Dét gjorde vores resultater for dem så meget desto mere imponerende.

MÅL:

• At øge performance og omsætning
• At udnytte annonceringsmulighederne i Google Shopping via Google selv og tredjepart

Til denne kampagne var der et højt performancekrav – et krav, som vi opfyldte til fulde på kun tre måneder.

Og stigningen ser ud til at fortsætte.

METODE: Vi realiserer det fulde potentiale af Google Shopping

For det første har vi annonceret i Google Shopping både via Google selv og via en tredjepartsløsning – de såkaldte CSS-platforme eller prissammenligningstjenester, som Google har åbnet op for sidste år.

Det kan du læse meget mere om i vores andet blogindlæg, hvor vi forklarer, hvordan du sparer 10-20 % på dit Google Ads-spend.

For det andet har vi udnyttet al den data, Google stiller til rådighed.

Vi har brugt Googles automatiserede budgivningsmotor til at estimere, hvad vi skulle give for et klik. Dét har vi gjort ved at indstille budgivningen til target-ROAS og sidenhen overvåge nøje, hvordan vores forskellige søgetermer har performet.

RESULTATER: 372 % stigning i omsætning på tre måneder

Inden for en periode på tre måneder har vi opnået stærke resultater for Coolshop.dk.

Her ser du nøgletallene for perioden oktober til 12. december 2018 sammenlignet med samme periode i 2017:

• 125 % stigning i klik (trafik)
• 21 % fald i CPC
• 166 % stigning i ROAS
• 372 % stigning i omsætning

Black friday slog alle rekorder hos Coolshop

Op til Black friday lød ekspertvurderingerne, at det ikke ville være muligt at opnå stor effekt omkring Black friday med Googles automatiske budgivningsmotor.

Web2Medias kompetente og erfarne team vurderede imidlertid, at Googles motor var den bedste løsning. Og som det fremgår af nøgletallene ovenfor, gav dén vurdering intet mindre end overvældende resultater.

Selv Google var overrasket over succesen med deres budgivningsmotor på Black friday, da vi talte med en samarbejdspartner derfra efterfølgende.

Vil du guides til succes med Google-Shopping?

Vi har udarbejdet en guide, der giver dig hemmelighederne bag en succesfuld Google-Shopping annonce.

”Vi har tidligere benyttet os af et andet bureau, men da Web2Media overtog annonceringen på Google Shopping, gav det hidtil usete resultater. Vi fik kompetent rådgivning fra start til slut og en professionel eksekvering.

Kampagnen overgik langt vores forventninger, specielt i forhold til den markante stigning i omsætningen. Jeg kan kun give mine varmeste anbefalinger til Web2Media.”

Jacob Risgaard, direktør og medejer af Coolshop.dk

Hvordan skaber vi værdi?

Web2Media hjalp med at øge omsætningen i Google Shopping markant baseret på ekspertise og erfaring. Vi stod for opsætningen i Google Shopping og løbende overvågning af søgetermerne.

Det er vores erfaring, at det ofte kan betale sig at overveje nye muligheder ved at kombinere de digitale muligheder optimalt gennem både automatisering og manuel viden og erfaring. Det giver de bedste resultater, som denne case er et glimrende eksempel på.

Læs om digital strategi
Læs om annoncering gennem Google Shopping

Book uforpligtende sparring

Kig forbi Hundehuset, og lad os tage en snak om din online forretning.
Her er roligt og rart, og vi garanterer, at du får værdi med herfra.

Vi bider ikke – og det binder ikke!